چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
حرم حضرت معصومه

حوزه/ شعاعی گفت: با استفاده از ابزار ها و تکنولوژی های نوین می توان طرح های قرآنی مانند تلاوت نور را در حرم مطهر اجرا کرد.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  محمد علی شعاعی نماینده قاریان در مراسم هم اندیشی قاریان، موذنان و مکبران حرم مطهر که در آستانه ماه مبارک رمضان و با حضور تولیت در سالن امام خامنه ای برگزار شد، به بیان نظرات جمع بندی شده حاضران پرداخت و گفت: باید در قم که مرکز فکری تشیع است قاریان بتوانند در امور اجرایی نیز نقش آفرینی کنند و به عنوان مشاور در تصمیم گیری های فرهنگی نیز حضور داشته باشند .

وی خواستار حضور یکی از افراد  جامعه قرآنی در شورای فرهنگ عمومی شهر شد و افزود: باید در همه مراکز تصمیم گیری شهر و کشور، جامعه قرآنی فرهنگ قرآنی را سرایت دهند.

شعاعی با بیان اینکه می توان با استفاده از ابزار ها و تکنولوژی های نوین طرح های قرآنی مانند تلاوت نور را در حرم مطهر اجرا کرد گفت: یکی از مشکلاتی که برای اجرای طرح تلاوت نور در حرم مطهر وجود دارد توزیع و جمع آوری قرآن در هر وعده نماز است که اگر از تلویزیون های دیجیتالی بزرگ برای نمایش آیات استفاده شود، این مشکل حل می شود.

وی ادامه داد: البته استفاده از این تلویزیون ها می تواند در سایر برنامه های قرآنی هم استفاده شود.

شعاعی هماهنگی صدا و سیما با محوریت حرم مطهر را مهم برشمردو گفت: محور تمامی فعالیت های فرهنگی و قرآنی کشور باید حرم مطهر باشد و با فرهنگسازی قرآنی، جامعه ما قرائت قرآن را مطالبه گر باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha