شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
طباطبایی نژاد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: امروز روحانیون باید از تمام ظرفیت ها برای تبلیغ معارف اسلامی به خصوص معارف علوی در جامعه بهره ببرند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، عصر امروز در آئین افتتاحیه موسسه نهج البلاغه اصفهان، اظهار داشت: فعالیت در حوزه نهج البلاغه باید در بخش های مختلف جامعه فراگیر شود و البته روحانیون در تحقق این امر می تواند نقش به سزایی داشته باشند.

وی افزود: در همین راستا امروز باید قرائت  و تفسیر نهج البلاغه در جامعه به ویژه در مساجد انجام شده و روحانیون از فضایی که در مساجد ایجاد شده در جهت ترویج معارف این کتب غنی دینی تلاش کنند.

امام جمعه اصفهان، با تاکید بر اینکه نیازمند تربیت طلابی مفسر، حافظ و عامل به نهج البلاغه هستیم، بیان داشت: مردم مساجدی با شکوه ساخته اند و مساجد را در اختیار روحانیون قرار داده اند لذا روحانیون باید از این فضاها در جهت ترویج معارف اسلامی همانند نهج البلاغه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه فرهنگ دینی باید توسط حوزه های علمیه که میدان دار ترویج فرهنگ دینی هستند، نشر یابد، به معضلات اجتماعی جامعه اشاره و گفت: معضلات اجتماعی و بی توجهی به آموزه های دینی مغایر با سیره امیر المومنین است  لذا  باید همگان  آموزه های دینی را محور زندگی خود قرار دهند.

مدیر حوزهعلمیه اصفهان خاطرنشان ساخت: موسسه نهج البلاغه باید در بخش های مختلف استان برای ترویج فرهنگ این کتاب مقدس  فعال بوده و به هیچ مکان فیزیکی اکتفا نکرده بلکه از تمامی فضا های جامعه مانند مساجد، امام زادگان بهره ببرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha