سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
کسب و کار

حوزه/ مدیرعامل انجمن حامیان توسعه حوزه‌های علمیه، از برگزاری درس مکاسب برای بازاریان استان تهران خبرداد.

مصطفی امین منصور، در گفتگو با خبرنگارگروه استان های خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به اهمیت اهتمام تجار به فقه معامله اظهارداشت: در زمینه تجارت و کسب و کار دستورات بسیاری در آیات و روایات ما وجود دارد که در این زمینه می توان به سخن گوهرباری از مولای متقیان امیرالمومنین(ع) اشاره کرد،«یا معشر التجار الفقه ثم المتجر، الفقه ثم المتجر(وسائل الشیعه، ج 2، ص 574؛ به نقل از کافی)» به این مضمون که قبلاً احکام شرعیه تجارت را بیاموزید، بعد به تجارت وارد شوید.

وی با تاکید براینکه بر اساس روایات ما فهم احکام شرعی مقدم برتجارت است، ادامه داد:  در طول مدت فعالیت انجمن حامیان توسعه حوزه‌های علمیه،  بازاریان  خود بر این امر تاکید کردند که  از گذشته حوزه ها در دل بازار احداث می شدند تا کسب و کار ها بر مبنای آموزه های اسلامی و حلال و حرام  انجام شود لذا امروز هم باید این مهم اجرا شده و حوزه ها به بیان  فقه کسب و کار بپردازند.

مدیرعامل انجمن حامیان توسعه حوزه‌های علمیه، افزود: در  همین راستا با برنامه ریزی های انجام شده مقرر شد تا درس مکاسب  برای بازاریان تهران و با همکاری  مدارس علمیه برگزار گردد.

وی گفت: درگام اول با توجه به تمرکز بازار در منطقه 12 تهران مدارس علمیه  این منطقه که 10 مدرسه هستند، در اولویت برنامه قرار گرفته  و مقرر شد تا هر مدرسه ای هرروز ابتدای دروس صبح و یا قبل از اذان ظهر به بیان درس مکاسب و احکام بازار بپردازد.

به گفته امین منصور ، مدرسه علمیه مجد اولین مدرسه علمیه ای است که  این طرح فردا در آن و با حضور آیت الله مقتدایی، دبیر شورای عالی حوزه های علمیه، ساعت12، برگزار خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که  این درس در دیگر مدارس این منطقه هم طبق برنامه ریزی اجرا خواهدشد، یادآورشد:با همکاری انجمن حامیان توسعه حوزه‌های علمیه تلاش می شود در  دیگر استان های کشور هم این مهم  برگزار گردد.

مدیرعامل انجمن حامیان توسعه حوزه‌های علمیه، خاطرنشان ساخت: در این جلسات علاوه بر بیان احکام تخصصی کسب و کار و معامله ، نظرات مراجع مختلف هم درباره موضوعات بیان و بازارایان سئوالات خود را خواهند پرسید.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha