چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حداد عادل

دکتر حداد عادل در همایش طبیب روحانی گفت: حضرت آیت الله جوادی آملی مصداق بارز واژه حکیم در فرهنگ اسلامی در روزگار معاصر هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از تهران، دکتر غلامعلی حداد عادل در چهارمین همایش طبیب روحانی که در محل دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد با بیان این مطلب گفت: در تاریخ اسلام و در عرفان، ادب، فلسفه و حکمت ما به معدودی اشکال کلمه حکیم  را اطلاق می کنیم مخصوصا بعد از صفویه که در فرهنگ اسلامی، شیعی و ایرانی ویژگی ها حکیم معدود شد.

عضو شورای انقلاب عالی فرهنگی، افزود: حکیم، صاحب شخصیت معنوی دینی عقلی عرفانی و اخلاقی است که آمیخته با تعبد و مختلق بودن به اخلاق است که حضرت  آیت الله جوادی املی واجد همه این صفات هستند.

عادل، با بیان ویژگی ها مفاتیح الجنان و مفاتیح الحیاه گفت: مفاتیح الجنان اختصاص به ادعیه و رابطه انسان و خدا دارد اما مفاتیح الحیاه که تالیف این عالم ربانی است، در 5بخش تعامل انسان با خود، با همنوعان، تعامل با مردم، با نظام اسلامی و تعامل انسان با حیوان و محیط زیست را بررسی می کند که این نوع نگرش به معارف اهل بیت کار بسیار مهم است.

به گفته وی، برقراری توازن و تعامل بین عقل و نقل از دیگر ویژگی های این عالم ربانی است .

دکتر حداد عادل در پایان گفت: این عالم وارسته از نخسیتن روزهای پیروزی انقلاب وارد میدان مسئولیت شده و همراهی ایشان با امام(ره) و مقام معظم رهبری قابل تحسین است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha