چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
عیسی زاده

مسئول نهادرهبری در دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اهمیت معنویات در اسلام، گفت: روح معنوی اسلام در تمام شریان های دین جریان دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام  عیسی زاده، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تهران در همایش طبیب روحانی  گفت: روایاتی که در تببین واژه طبیب آمده است اساسا طبابت را از فرش جسمانی به عرض روحانی و حقیقت روح انسان رسانده است.

وی ادامه داد: در روایات از قول پیامبر اکرم(ص) آمده است همه انسان ها مریض مطب خداوند هستند و طبیب واقعی وجود مقدس بارتعالی است.

مسئول نهادرهبری در دانشگاه علوم پزشکی، گفت: علامه مجلسی از امام صادق می فرمایند هر شهری ،منطقه ، بلاد و تمدنی از سه چیز بی نیاز نیست، اول دین شناس متفکر و باتقوا دوم مسئول و فرمانروای اهل خیر و سوم طبیب با بصیرت به دردهای روحانی و اسلامی، لذا فلسفه ماندگاری طبیبان بزرگ علاج بیماری روحی مخاطبان است.

وی گفت: روح معنوی اسلام در تمام شریان های دین جریان دارد لذا امیدواریی بتوانیم در عرصه سلامت معنوی به تعبیر امام راحل برگذشته های عمر خود قصه نخوریم و چهره های عینی و واقعی معنوی را مانند حضرت آیت الله جوادی آملی را  به همه مخاطبان و مردم معرفی کنیم.

این مقام مسئول در پایان با بیان این که همایش طبیب روحانی به منظور تقدیر از علمای ربانی برگزار می‌شود، تصریح کرد: در سه دوره پیشین همایش طبیب روحانی از مقام حضرات آیات عظام بهجت، کشمیری و حسن‌زاده آملی تقدیر شده است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha