چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
احمد احمدی

حوزه/ حضرت آیت الله جوادی مکتب علمی را راه انداخته که هزاران طلبه فاضل در حد اجتهاد در آن تربیت شده اند و در ایران و خارج از ایران، به عنوان مکتبی جامع مطرح است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین احمد احمدی، امروز در چهارمین همایش "طبیب روحانی"(نکوداشت آیت الله العظمی جوادی آملی)، در دانشگاه علوم پزشکی تهران، ابراز داشت: در بیان فضائل علما باید گفت "اگر می خواهید اخلاق را دریابید، باید به سراغ اشخاص اخلاقی رفته و از آنها الگو بگیریم که حضرت آیت الله جوادی یکی از این اشخاص است".

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در وجود ایشان تواضع، اخلاص، پاکی، صفا، علم، ادب، ازخودگذشتگی و انقلابی بودن نمایان است؛ معظم له ذره ای از خط مستقیم انقلاب فاصله نگرفته و خدمات شایانی به حوزه های علمیه ارائه کرده اند.

وی با بیان اینکه کاری که حضرت آیت الله جوادی در حوزه انجام داد، نشان می دهد که ایشان میراث دار حقیقی علامه طباطبایی(ره) هستند، افزود: در بحث تفسیر معمولا مراجع عظام کمتر به سمت آن می رفتند مثلا مرحوم خوئی وقتی "البیان" را می نوشت برخی در نجف و ... گفتند این کار مفسران است و شما باید در سنگر مجاهدت دیگری باشید.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی ادامه داد: علامه طباطبایی وقتی به قم آمدند، در زمینه فقه، اصول، فلسفه و اخلاق کار کردند و عرفان های نظری و عملی ایشان در اخلاق هنوز ماندگار می باشد و علاوه بر آن، تفسیر را در حوزه ها زنده کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: المیزان برای کسانی که با تفسیر قرآن سروکار دارند، تفسیری نمونه است، چرا که علامه طباطبایی احیاء گردن تفسیر در حوزه ها را پایه گذاری کرد.

وی با اشاره به این مطلب که با عنایت خداوند، تمام آثار حضرت آیت الله جوادی آملی در موسسه اسراء پیاده سازی، گردآوری و نگهداری می شود، ابراز داشت: ایشان به لحاظ احاطه بر مسائل و مبانی دینی، در عرفان بسیار تبحر دارد، فصوص الحکم را در پانزده جلد شرح داده اند و تقریرات درس مرحوم داماد که درس های ایشان بسیار سنگین بود را نوشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی تصریح کرد: حضرت آیت الله جوادی مکتبی را راه انداخته که هزاران طلبه فاضل در حد اجتهاد در آن تربیت شده اند و در ایران و خارج از ایران، به عنوان مکتبی جامع مطرح است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha