شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
رضا مدنی تبریز

حوزه/ نماز، عبادت و روزه در ماه رمضان انسان را به سمتی سوق می دهد که زمینه جرم و گناه نسبت به خود و جامعه کمتر می شود.

مدیر مدرسه علمیه امام رضا (ع) گناباد، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، در گناباد، فلسفه ماه رمضان و روزه داری را دعوت به تقوا ذکر کرد و گفت: نماز، عبادت و روزه در ماه رمضان انسان را به سمتی سوق می دهد که زمینه جرم و گناه نسبت به خود و جامعه کمتر می شود.

حجت الاسلام رضا مدنی، با تاکید بر ضرورت ترک گناه توسط مسلمانان، افزود: در این ماه الهی توبه توسط مسلمانان راحت‌تر انجام می‌شود.

وی، انسان‌های بدبخت واقعی را غافلان از ماه مبارک رمضان دانست و گفت: کسانی که این ماه را روزه می‌گیرند از مرز شقاوت عبور می‌کنند.

این استاد حوزه گناباد،: قرائت قرآن و ذکر دعا در ماه رمضان تنها راه رسیدن به درجات عالی معرفت دانست و تصریح کرد: مردم مسلمان در این ماه می‌توانند با قرائت قرآن و دعا کردن خود را به قرب الهی نزدیک کنند.

وی  ادامه داد : با ورود به ماه مبارک رمضان باید از این فرصت الهی برای عبودیت و بندگی و خلوص بهره گرفت و با مسجد مداری می توان یک موقعیت ارزشمند را برای جذب جوانان فراهم نمود.

حجت الاسلام مدنی خاطرنشان کرد : همانگونه که در ماه رجب و شعبان دستورات ویژه ای دارد که برای آمادگی ماه مبارک رمضان است لازم است حوزه های علمیه نیز برای ماه قرآن آمادگی خاصی داشته باشند.

مدیر مدرسه علمیه امام رضا (ع) گناباد یادآورشد:  البته خوشبختانه در چند سال اخیر حوزه های علمیه اهتمام خوبی در زمینه قرآن و تربیت طلابی در این زمینه داشته و  درس تفسیر از دروس جانبی و حاشیه ای به درس اصلی تبدیل شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha