دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
حجت‌ الاسلام حبیب الله فرحزاد

حوزه/ در سیره علمای بزرگ اهتمام به صلوات فراوان دیده می شود؛ همچنین آیین ختم صلوات نیز از جمله کارهای مشهور در میان علما بود که به وسیله این، حوائج خود و مردم را برآورده می سازند.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد در جمع نمازگزاران مسجد اعظم قم اظهارداشت: در روز قیامت، انسان ها نیازمند حسنات هستند که در این میان، تسبیحات اربعه از جمله حسناتی هستند که میزان اعمال انسان را سنگین می کند.

وی خوش اخلاقی را از دیگر حسنات سنگین در نامه اعمال افراد برشمرد و گفت: برخی همواره عبوس و با روی ترش با مردم رفتار می کنند، ولی برخی با روی گشاده و چهره نیکو با مردم رفتار می کنند، این افراد در روز قیامت پرونده حسناتشان سنگین می شود.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد افزود: هرچه میزان ولایت محمد و آل محمد در افراد بیشتر باشد، میزان حسناتش نیز در روز قیامت بیشتر است.

وی صلوات بر محمد و آل محمد در ماه مبارک رمضان را از دیگر حسنات سنگین در روز قیامت برشمرد و گفت: بر اساس روایت معصوم(ع)، کسی که در ماه رمضان زیاد بر محمد و آل محمد صلوات بفرستد، میزان حسناتشان در روز قیامت سنگین می شود.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با انتقاد از این که برخی گمان می کنند صلوات فرستادن تنها برای پیر مرد ها و پیر زنهاست، بیان داشت: این تفکر اشتباه است، چراکه صلوات کاری است که خداوند، ملائکه، اولیای الهی و علمای بزرگ دینی آن را انجام می دهند.

سخنران مراسم ادامه داد: در سیره علمای بزرگ اهتمام به صلوات فراوان دیده می شود؛ همچنین آیین ختم صلوات نیز از جمله کارهای مشهور در میان علما بود که به وسیله این، حوائج خود و مردم را برآورده می سازند.

وی در ادامه سخنان خود، تکبر و غرور و خودخوانی را ریشه همه بدی ها و ادب و کوجکی را ریشه تمامی خوبی ها برشمرد و گفت: نخستین گناهی که انجام شد، از تکبر و غرور بود که شیطان در برابر خداوند انجام داد و از امر الهی سرباز زد.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با بیان این که بسیاری از عالمان و عابدان به دلیل مغرور شدن، به انحراف رفته اند، بیان داشت: در اعمال خوبی که از ما سر می زند یا توانایی هایی که در خود داریم، نباید مغررو شویم، باید بدانیم که همه این ها از سوی خداست و انسان توانایی ندارد.

وی افزود: اول گناه و معصیت که در هستی انجام شد، ابلیس بود که با کبر و غرور گرفتار این گناه شد و لعین درگاه الهی قرار گرفت.

انتهای پیام// 15/ 313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha