شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
حجت الاسلام عبدالعلی پناهی/مطالعات آثار شهید مطهری

حوزه/ مسئول دفتر مرکزی مطالعات آثار شهید مطهری حوزه از آغاز دوره تابستانی این طرح برای طلاب سطح یک حوزه های علمیه کشور در شاندیز خراسان خبرداد.

حجت الاسلام عبدالعلی پناهی، در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به جایگاه شهید مطهری و لزوم آشنایی طلاب با اندیشه های این عالم ربانی اظهارداشت: با توجه به توصیه و تأکید امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید درباره شخصیت و اندیشه های شهید مطهری و ضرورت ترویج آثار ایشان در جامعه، طلاب به عنوان ارائه کننده آموزه های اسلامی به مردم، باید در ابتدا خود با این آثار آشنا شوند و سپس مردم را با این اندیشه ها آشنا سازند.

وی افزود: در همین راستا طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری از سال 1382 با هدف بسط و گسترش اندیشه های این شهید والامقام در مدارس علمیه، با پوشش 6 مدرسه علمیه، در شهر قم آغاز شد.

مسئول دفتر مرکزی مطالعات آثار شهید مطهری حوزه های علمیه ، با بیان اینکه این طرح در سال 88  توسط معاونت تهذیب به مدارس علمیه سراسر کشور ابلاغ گردید،گفت: از سال 88 به بعد هر سال بر تعداد مدارسی که خواستار اجرای این طرح بودند افزوده شد، بطوریکه هم اکنون این طرح در 230 مدرسه علمیه کشور در حال اجرا بوده و در کل حدود 7 هزار طلبه در حال مطالعه این آثار هستند .

وی در خصوص دوره های تابستانی این طرح یادآور شد: با توجه به لزوم بهره برداری از اوقات فراغت تابستان، برنامه ریزی شده است که طلاب علاقمند بتوانند در 4 تابستان، آثار شهید مطهری را به طور کامل  مطالعه نمایند.

حجت الاسلام پناهی، تصریح کرد: دوره های تابستانی بصورت فوق العاده برای طلابی که در طول سال موفق به مطالعه آثار نشده اند در نظر گرفته شده است.

وی، با بیان اینکه این طرح سال چهارم خود را برای امسال تجربه خواهد کرد، اذعان داشت:طلاب،  در طول این 4سال 70 اثر شهید مطهری را مطالعه می کنند.

به گفته مسئول دفتر مرکزی مطالعات آثار شهید مطهری حوزه های علمیه ،دوره تابستانی امسال از تیرماه در شهر شاندیز استان خراسان، آغاز شده و تا9 مرداد 94 ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه برای تابستان امسال قریب به 340 طلبه  ثبت نام انجام  کرده بودند، گفت: با توجه به محدودیت تنها 110 نفر از طلاب بر اساس معدل و یا شرکت در دوره های قبلی، پذیرش شدند.

حجت الاسلام پناهی، یادآور شد: طلاب شرکت کننده در این طرح علاوه بر فراگیری آثار شهید مطهری، در برنامه های جانبی مختلفی که در نظر گرفته شده است ، حضور خواهند یافت؛ هم چنین در پایان دوره از برگزیدگان این دوره هم تقدیر خواهدشد.

انتهای پیام 313/18

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha