یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
خاتمی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: ؛ امروزه از جلوه های جهاد، راهپیمایی با شکوه روز جهانی قدس است. راهپیمایی با شکوه این راهپیمایی، شکستن کاخ شیشه ای دنیای استکبار است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» آیت الله سید احمد خاتمی در شب 21 ماه مبارک رمضان در جمع شب زنده داران حرم بانوی کرامت اظهار داشت: تمامی مورخین شیعه و سنی بیان داشته اند بعد از این که امام علی علیه السلام در محراب مسجد مورد حمله قرار گرفت، زمانی که ابن ملجم در حال فرار بود، گفت که او را دستگیر کنید و جمله دیگر عبارت «فزت و رب الکعبه» بود.

 وی با بیان این که امام علی علیه السلام بی صبرانه انتظار شهادت را می کشیدند، گفت: این امام همام از نبی مکرم اسلام(ص) از شهادتشان خبردار شده بود و مشتاقانه این لحظه را انتظار می کشیدند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: واژه «فوز» در 29 جای قرآن کریم آورده شده است. خداوند در سوره مبارکه فتح بیان می دارد که کسانی که به کمتر از بهشت خود را نفروشند، به  فوز عظیم دست می یابند.

وی با اشاره به عظمت شب قدر گفت: تمامی اعمال این شب، به نوعی انسان را با خدا آشتی می دهد. از جمله هزار بار نام خدا را در دعای جوشن کبیر خواندن، توصیه به استغفار، قرآن بر سر گذاشتن و...، همگی انسان را به خدا نزدیک می کند.

آیت الله خاتمی به  عوامل فوز اشاره کرد و گفت: ایمان، عمل صالح، اطاعت از خدا و رسول، هجرت، جهاد، شهادت، سبقت در ایمان و معامله با خدا، از عوامل رسیدن به فوز می باشد. در این میان، جامع ترین عامل معامله با خداست.

وی افزود: معامله با خدا جامع ترین عامل از عوامل فوز و برنده شدن است؛ از نگاه قرآن، دنیا مانند بازاری است که در آن عده ای سود و عده ای زیان می کنند. در هر معامله ای کالا، مشتری و خریدار از اصول بازار است. کالای این بازار، عمر ماست که سرمایه اصلی انسان به شمار می آید، فروشنده آن انسان است و خریدار کالاها نیز خداوند و همچنین شیطان است.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری با بیان این که شیطان سرمایه انسان را مفت می خرد و داشته های انسان را از او می گیرد و در  عوض ضلالت و بی بند و باری به او می دهد، گفت: این بدترین معامله ای است که انسان ها چه پیر و جوان می توانند داشته باشند که سرمایه زندگی را در آن از دست می دهند.

وی خریدار اصلی اعمال انسان ها را خداوند دانست و گفت: خداوند بهترین خریداری است که سرمایه انسان را از او می خرد و در مقابل اعمال کم او، پاداش فراوان به او می دهد که ترک گناه، نخستین راه معامله با خداوند است.

آیت الله خاتمی ادامه داد: گناه قهر کردن با خداست؛ انسان نباید بنای قهر کردن با خدا داشته باشد، در این صورت نمی تواند با خداوند معامله کند. در این میان جوانان جایگاه خاصی برای انجام این معاملات دارند.

وی برخورد صادقانه در عرصه ایمان را از دیگر راه های معامله با خداوند دانست و گفت: ما نباید جزو گروهی باشیم که ایمان و مسلمانی را تنها در زبان دارند. ایمان واقعی این است که انسان خود را از گناهان دور کند و صادقانه به خداوند ایمان داشته باشد.

این سخنران سومین عامل در معامله با خدا را داشتن فرهنگ شهادت برشمرد و گفت: فرهنگ شهادت، فرهنگ فوز است. شهیدانی که با جان و اموال خود در راه خدا جهاد کردند، در خط مقدم فرهنگ فوز هستند.

وی افزود: درست است که جنگ تمام می شود، ولی فرهنگ جهاد و شهادت نباید هیچ گاه تمام شود؛ امروزه  از جلوه های جهاد، راهپیمایی با شکوه روز جهانی قدس است. این راهپیمایی، شکستن کاخ شیشه ای دنیای استکبار است.

آیت الله خاتمی فرهنگ جهاد و جان دادن در راه دین را عامل حفظ اسلام دانست و ادامه داد: جان دنیای استکبار، رژیم صهیونیستی است و هر مرگ بر اسرائیلی که گفته می شود، سنگی بر شیشیه عمر استکبار جهانی است.

وی با بیان این که استکبار تلاش دارد ما را از بندگی خدا و حفظ ارزش های دینی در جامعه خسته نشان دهد، گفت: ما ثابت می کنیم که نه تنها از حفظ ارزش ها خسته نشدیم، بلکه دشمان خود را خسته می کنیم.

عضو خبرگان رهبری گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب ما همواره شاهد امواج فراوان از سوی دشمنان بودیم ولی ملت ایران پیروز این توفان ها بود.

وی مقاومت در راه خدا را از دیگر راه های معامله با خدا برشمرد و گفت: چهارمین راه در مسیر معامله با خدا، مقاومت و صبوری است. کسانی که بر سر حرف حقشان تأکید می کند، در راه معامله با خدا هستند.

آیت الله خاتمی افزود: دشمن تلاش دارد مردم  را  به عقب براند، ولی ملت ایران با فرهنگ مقاومت، عزت و ذلت ناپذیری و فرهنگ تسیلم ناپذیری دشمن را به عقب رانده است و همچنان این راه را ادامه خواهد داد.

وی با بیان این که مذاکره کنندگان نیز باید با این سه فرهنگ مذاکره کنند، گفت: مذاکره کنندگان از جنس ملت هستند و با این فرهنگ مسیر را ادامه می دهند و امید است در مسیر دیپلماتیک، عزت و عظمت را برای ملت ما به ارمغان آورند.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امام علی علیه السلام از نخستین روزهای ظهور اسلام، تمامی این راه ها را در معامله با خدا پیش برد. ایشان در دوران 25 سال خانه نشینی در راه خدا مقاومت و صبر کرد و عزت و عظمت اسلام را حفظ کرد.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha