شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
عبدالله الشامی

حوزه/ روز جهانی قدس که توسط امام خمینی(ره) برای دفاع از ملت مظلوم فلسطین اعلام شد، امت اسلام را یادآوری می کند که فلسطین همچنان منتظر آزادی از اشغال صهیونیستی است و دشمن اصلی کشورهای منطقه ایران نیست.

 

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، به نقل از پایگاه الوقت، در این روزها که کشورهای غربی تلاش می کنند با استفاده از گروه های تکفیری  تروریست در منطقه وحدت جهان اسلام را مخدوش کنند، روز جهانی قدس که توسط امام خمینی(ره) برای دفاع از ملت مظلوم فلسطین اعلام شد امت اسلام را یادآوری می کند که فلسطین همچنان منتظر آزادی از اشغال صهیونیستی است و دشمن اصلی کشورهای منطقه ایران نیست؛ چرا که ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی همچنان به حمایت خود از ملت های منطقه ادامه داده بلکه دشمن اصلی کشورهای منطقه رژیم صهیونیستی است که استعمار جهانی آن را همچون غده ای در قلب امت اسلام قرار داد تا مرکز فتنه و اختلاف میان مسلمانان باشد.

در این زمینه شیخ عبدالله الشامی از سران جنبش جهاد اسلامی فلسطین می گوید: امام خمینی با تعیین روز جهانی قدس توانست مساله فلسطین را از چهارچوب منطقه ای خارج کند و آن را جهانی سازد.

وی افزود: ملت فلسطین و گروه های مقاومت آماده مشارکت گسترده در مراسم روز جهانی قدس در جمعه آینده هستند و رژیم صهیونیستی به خاطر مقاومت ملت فلسطین به رژیمی جنایتکار در جهان تبدیل شده.

این عضو حماس گفت: پس از رسوایی جنایت های رژیم اسرائیل نسبت به ملت فلسطین این رژیم به خاطر تحریم های اقتصادی و فرهنگی کشورهای منطقه رو به تضغیف است.

وی در مورد عدم همراهی برخی شخصیت های اسلامی با اعلام روز جهانی قدس توسط امام خمینی گفت: باید به این واقعیت اعتراف کرد که اولا بسیاری از این شخصیت ها متاسفانه در چهارچوب رسمی فعالیت می کنند؛ چرا که برخی کشورهای منطقه موضعی خصمانه با امام خمینی و انقلاب اسلامی ایران دارند و دوم اینکه برخی از این شخصیت ها آزاد اندیش نیستند و اسیر تحریک های طایفی و مذهبی هستند و دلیل سوم این است که برخی از این شخصیت ها نیز در دامی گرفتار شده اند که تلاش می کند ایران را به جای اسرائیل به عنوان دشمن منطقه معرفی کند و اسرائیل را به دست فراموشی بسپارند و از این رو این شخصیت ها به دعوت امام خمینی و البته تمام مستضعفان جهان و اهالی مقاومت و مجاهدان فلسطین به این ندای امام خمینی لبیک می گویند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha