پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
تجمع حمایت مقاومت

حوزه/ دفاع از آزادی قدس و فلسطین از اولویت های مسلمانان است به گونه ای که هرکس این مساله را در اولویت های خود قرار ندهد از جهان عرب و اسلام جدا است.

 

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، امروز تجمع عربی و اسلامی حمایت از مقاومت در لبنان با برپایی نشست همبستگی با فلسطین در روز جهانی قدس، میزبان شخصیت های عربی و اسلامی بود.

غدار: روز قدس ایستگاه خیزش جهان اسلام

در این نشست دکتر یحیی غدار دبیر کل این تجمع گفت: روز جهانی قدس ایستگاهی برای خیزش و قیام در جهت پیگیری حق مردم فلسطین است و فاصله گرفتن از قدس و فلسطین با هر بهانه ای که باشد توجیه ناپذیر و غیر قابل قبول است.

شیخ ماهر حمود: عبادت بدون یاری مسلمانان عبادتی ناقص است

شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه علمای مقاومت نیز در این نشست گفت: روز جهانی قدس در ماه رمضان و همزمان با شب قدر تاکید بر این واقعیت است که مقدس ترین روزهای ما با مقدس ترین مساله جهان اسلام پیوند دارد و اگر عبادت ما منجر به یاری مسلمانان و مواجهه با دشمنان اسلام نشود این عبادت ناقص می باشد.

مراد: مساله فلسطین اولویت ما است

از سوی دیگر عبدالرحیم مراد رئیس حزب الاتحاد گفت: مساله فلسطین در آغاز و نهایت خود عبارت از جهاد و مبارزه و مقاومت است و از این رو دفاع از آزادی قدس و فلسطین از اولویت های ما است به گونه ای که هرکس این مساله را در اولویت های خود قرار ندهد از جهان عرب و اسلام جدا است.

نعمان: قدس یک نماد است

عصام نعمان وزیر سابق لبنانی نیز گفت: قدس یک نماد خاص است و نماد فلسطین از نهر تا بحر است و مساله مرکزی امت در مواجهه با نژاد پرستی و تکفیر و تروریسم است.

دسوم: فلسطین مرز حق و باطل است

رمزی دسوم نماینده "التیار الوطنی الحر" لبنان نیز گفت: در همبستگی با قدس به عنوان مهد پیامبران صدای خود را بلند می کنیم و قدس عنوان نخست مبارزه به خاطر فلسطین و آزادی آن است و این مساله در واقع مرز میان حق و باطل می باشد.

شیخ زغموت: دوستان قدس خواهان آزادی آن هستند

شیخ محمد نمر زغموت رئیس شورای اسلامی فلسطین در لبنان و الشتات نیز تاکید کرد: کسی میزان ارزش قدس و روز آن را نمی داند مگر کسانی که به ضرورت آزادی قدس و فلسطین و وحدت امت اسلام و مقاومت ایمان دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha