سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
همدلی دولت و ملت

حوزه/ نماز جمعه یکی از صحنه های مشارکت مردم در مسائل سیاسی و اجتماعی و مهمترین پایگاه مقابله با انحراف و جریان های فکری باطل است.

فرج الله خیبر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در اهواز، نماز جمعه را از بزرگتریرن شعائر اسلامی خواند و اظهار داشت: اگر مسلمانان آن گونه که اسلام دستور داده، نماز جمعه را برپا کنند،علاوه بر دنبال کردن اهداف بزرگ معنوی و ایجاد وحدت میان مسلمانان، شاهد عظمت و شکوفایی روز افزون کشورهای اسلامی خواهیم بود.

وی، نماز جمعه را مهمترین مانور سیاسی کشور دانست و گفت: نماز جمعه علاوه بر اهداف عبادی و تربیتی، آثار و تبعات مهم سیاسی و اجتماعی همچون وحدت، همدلی و عدالت را به همراه دارد.

معاون سیاسی، اجتماعی استاندار خوزستان، با اشاره به نقش نماز جمعه در بصیرت افزایی و تربیت دینی، خاطر نشان کرد: نماز جمعه فرصت مناسبی جهت ارتقاء تربیت دینی و سیاسی مسلمانان است و با بصیرت افزایی نمازگزاران، قلب دشمنان را نشانه گرفته و همواره توطئه های آنها را خنثی می کند.

وی، نماز جمعه خط مقدم مبارزه حق علیه باطل خواند و افزود: شکل گیری جامعه اسلامی و استمرار آن در گرو برپایی نماز جمعه است؛ چراکه یکی از صحنه های مشارکت مردم در مسائل مختلف و مهمترین پایگاه مقابله با انحراف و جریان های فکری باطل است.

خیبر در پایان با اشاره به نقش موثر نماز جمعه در تاریخ انقلاب، بیان داشت: نماز جمعه تریبون رسمی حکومت اسلامی و محلی برای مشارکت مردمی با مدیران است؛ از این رو امام خمینی(ره)  بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دستور برپایی نماز جمعه در سراسر کشور را صادر کردند و پس از آن نیز و علمای طراز اول، اهتمام زیادی بر برگزاری آن داشته و دارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha