چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
مجتبی فاضل - آمار و بررسی

حوزه/ معاون آمار و بررسی حوزه های علمیه کشور گفت: سعی کنید از شبکه های اجتماعی و موبایل به نوعی استفاده کنید که همه وقت شما را نگیرد؛ زیرا انسان نباید عمر خود را در راهی تلف کند که هیچ مفعتی برای او ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی فاضل، در جمع طلاب جدیدالورود شرکت کننده در دوره آموزشی اختبار و تثبیت، حوزه علمیه یزد در خصوص آسیب های شبکه های اجتماعی اظهار داشت: در روایتی از امیرمومنان علی (ع) آمده است "زله العالم کانکسار السفینه تغرق و یغرق معها غیرها؛ لغزش عالم مانند شکسته شدن کشتی است که باعث غرق کشتی وسرنشینان است. (غررالحکم، ص 426)"، همچنین آن حضرت فرموده اند "زله العالم کبیره الجنایه؛ لغزش عالم آن جنایتی بس بزرگ است"؛ زیرا این مسئله، محدود به حوزه شخصی یا دایره بسته ای نیست، بلکه "زله العالم تفسد العوالم؛ لغزش دانشمند جهانیان و عوالم را تباه و فاسد می کند".

معاون آمار و بررسی حوزه های علمیه ادامه داد: دایره عمل دانشمندان محدود به خود یا گروه خاصی نمی شود، بلکه بازتاب آن حتی در عوالم و جهان های دیگر و نیز نسل ها و اقوام بعد از آنان نیز خواهند ماند؛ زیرا رفتار عالم به شکل یک فرهنگ درمی آید و همانند سنت بد و خوب ماندگار می شود و آثار آن هم چنان درجهان ها و نسل ها می ماند..

وی اضافه کرد: اگر کسی در زندگی خصوصی بلغزد، دود آن به چشم خودش می رود، اما اگر در زندگی اجتماعی بلغزد، دیگران هم آسیب می بینند. اعتبار و شخصیت هر کسی دایره این تأثیرات را بسته و باز می کند. به این معنا که اگر شخص، دارای شخصیت اجتماعی باشد، به همان اندازه دایره تأثیرات آن بیش تر می شود.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل خطاب به طلاب جدید الورود گفت: سعی کنید از شبکه های اجتماعی و موبایل به نوعی استفاده کنید که همه وقت شما را نگیرد؛ زیرا انسان نباید عمر خود را در راهی تلف کند که هیچ مفعتی برای او ندارد.

معاون آمار و بررسی حوزه های علمیه تصریح کرد: با توجه به این که دشمن و شیاطین با تمام امکانات به جنگ اسلام آمده اند، بنابراین ما باید وظایف خود را به درستی انجام داده و از کارهایی که ما را از یاد خداوند غافل می کند و هیچ نفعی دارد، فاصله بگیریم.

وی در پایان تصریح کرد: اخلاق و رفتار طلاب باید به گونه ای باشد که افراد با دیدن آنان به یاد اخلاق و رفتار پیامبران و ائمه(ع) بیافتند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha