جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
اسامی ائمه

حوزه/ امام جمعه پلدشت گفت : انتخاب نام ائمه و امامان معصوم (ع) برای فرزندان، کاری خداپسندانه بوده که در بسیاری از موارد به شخص سمت و سوی الهی می‌بخشد و او را در انتخاب راه و روش زندگی یاری و کمک می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین نقی دوزدوزانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با تاکید بر سبک زندگی اسلامی،انتخاب نام نیکو برای فرزندان را یکی از شاخصه های این مهم برشمرد و اظهار داشت: با توجه به فرمایشات امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه، انتخاب نام مناسب برای فرزندان، وظیفه‌ای بزرگ بر عهده‌ی والدین است و پدر و مادر باید برای فرزندان خویش از نام های نیکو و پسندیده استفاده کنند.

حجت الاسلام دوزدوزانی افزود: اسماء با معنا و پربرکت خوشایند بوده و تلفظ آسان آن موجب برقراری سریع روابط اجتماعی و همچنین باعث افزایش اعتماد به نفس شخص در اجتماع می‌شود.

وی تاکید کرد: نام زیبا و مناسب تاثیر مستقیم بر شخصیت و رفتار افراد داشته و در چگونگی برقرار کردن ارتباط با دیگران بسیار موثر است.

امام جمعه پلدشت خاطر نشان کرد: پیروی از راه ائمه اطهار(ع) که نشان دهنده‌ راه رسیدن به خداوند متعال است، بهترین و صحیح ترین روش زندگی بوده و باید در زمینه‌ انتخاب نام مناسب و زیبا برای فرزندان نیز دقت کافی به کار برده شود.

وی افزود: نامگذاری برای فرزند یکی از عواملی مهم در شکل دادن شخصیت کودک از لحاظ معنوی و اجتماعی است و در همین راستا باید فرهنگ سازی مناسبی در جریان انتخاب نام کودکان انجام شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha