دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی

حوزه/ تولیت حرم حضرت معصومه(س) گفت: کریمه اهل بیت، پشتوانه عظیم علمی و اخلاقی برای امام رضا(ع) بودند و برای تثبیت ولایت از هیچ کوشش و تلاشی فروگذاری نکردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، امروز در بیستمین گردهمایی طلاب و فضلا و ائمه جماعات شهرستان طبس که در مجتمع فرهنگی نرجس خاتون قم برگزار شد، به نقش سازنده حضرت معصومه(س) در تثبیت ولایت  اشاره کرد و  اظهارداشت: حضرت فاطمه معصومه(س) از جمله شخصیت هایی بودند که توانستند خدمات شایسته ای به اسلام و دین داشته باشند.

امام جمعه قم افزود: این بانو، همانند حضرت فاطمه(س)، زینب کبری و نفسیه خاتون (س) توانستند خدمات زیادی به اسلام کنند و یکی از آن فعالیت ها دفاع از ولایت حضرت علی و امام حسین(ع) بوده است.

وی اظهار داشت: کریمه اهل بیت، پشتوانه عظیم علمی و اخلاقی برای امام رضا(ع) بودند و برای تثبیت ولایت از هیچ کوشش و تلاشی فروگذاری نکردند.

حجت الاسلام والمسلمین  سعیدی با بیان این که تاریخ پر فراز و نشیب اسلام بیانگر حقایق زیادی است از جمله حضور بانوان مجاهد و خستگی ناپذیر اظهارداشت: بعد از شهادت امام هفتم(ع) مردم دچار گمراهی شدند و بعضی افراد در شهادت امام کاظم(ع) شک و تردید ایجاد کردند و خواستند از این فرصت نهایت استفاده را برای گمراه کردن مردم ببرند.

امام جمعه قم گفت: حضرت فاطمه معصومه(س) در این  اوضاع آشفته کار بزرگی کردند و نگذاشتند در مسیر امامت انحراف ایجاد شود، گرچه در آن زمان فرقه هایی مانند واقفیه فعالیت داشتند؛ اما حضور این بانوی فداکار در پشت سر ولایت اجازه نداد، دیگران صحنه گردان میدان شوند و مسیر ولایت را با مشکل مواجه کنند.

تولیت حضرت معصومه(س) خاطر نشان کرد: از دیگر خدمات بانو هجرت از مدینه به قم در پوشش دیدار حضرت امام رضا(ع) بود، ولی در آن مسیر به تبلیغ دین و آموزه های اسلام و حمایت از امامت امام رضا (ع)پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha