یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
حجت الاسلام سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: اهل بیت محتوای جامع و کاملی را در اختیار ما قرارداده اند تا آن را منعکس کنیم و وظیفه ما شناسایی این معارف و انتشار آن می باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سعیدی، در دیدار مدیر و معاونان شبکه سه سیما که در سالن محراب حرم  مطهر برگزار شد، ضمن گرامیداشت دهه کرامت گفت: کار اصلی همه ما بر اساس حرکتی که خود اهل بیت علیهم السلام انجام دادند، ابلاغ معارف و منویات آنها در قالب های مختلف است.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) با بیان این که اهل بیت علیهم السلام راه رسیدن به این هدف را برای ما روشن کرده اند،  افزود: امام رضا علیه السلام فرمودند که اگر مردم زیبایی های کلام ما را متوجه می شدند، از ما تبعیت می کردند و پیرو ما می شدند.

وی افزود: این حدیث نشان می دهد که عدم تبعیت مردم از اهل بیت علیهم السلام، از این جهت است که مردم محاسن کلام اهل بیت علیهم السلام را نشینده اند. در این میان بخشی از کوتاهی از خود مردم است که دنبال این زیبایی ها نرفته اند و بخشی از کوتاهی نیز از سوی کسانی است که می توانستند که این زیبایی ها را به همگان نشان دهند، ولی آنگونه که باید، عمل نکردند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این که باید نسبت به اجرای این وظیفه الهی، اهتمام جدی داشته باشیم، گفت: بیش از سه دهه از انقلاب اسلامی ایران گذشته است و در این مدت فرصت های زیادی بوده که می توانستیم استفاده بهتری از آن ببریم.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س)حرم بانوی کرامت را محیطی امن برای همگان معرفی کرد و بیان داشت: تمامی برنامه های آستان مقدس این است که پیام اهل بیت را به مردم و زائران برساند.

وی با تقدیر از رسانه ملی در انعکاس این برنامه ها گفت: به میزانی که برنامه های این دستگاه مبارک و شریف را انعکاس دهند، به همان میزان نیز استقبال مردم بیشتر می شود بنابراین کار رسانه و محتوایی که در آن وجود دارد، نقش مهمی در استقبال مردم از برنامه های مذهبی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه زیارت نامه حضرت فاطمه معصومه (س)در بردارنده معارف ناب الهی و دینی است، افزود: در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، امام هشتم با صدور زیارتنامه حضرت معصومه (س)محتوای جامع و کاملی را در اختیار ما قرارداد تا آن را منعکس کنیم و وظیفه ما شناسایی این معارف و انتشار آن می باشد.

وی ادامه داد: زمانی که شخصی با هر دین و مذهبی در حرم بانوی کرامت حضور  می یابد، به دنبال دیدن آثار تاریخی و معماری نیست، بلکه آمده تا فرهنگ شیعی را در این مکان مقدس مشاهده کند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س)با بیان این که در زیارت نامه حضرت معصومه (س)ادب اسلامی نسبت به ادیان الهی در فرازهای آغازین مشاهده می شود، افزود: حضور مردم در حرم بانوی کرامت، تنها زیارت و بوسیدن ضریح مطهر نیست، بلکه در این حضور باید نسبت به معارف ناب اسلامی آگاه شوند.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha