شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
شیخ حسن عیسی

حوزه/ سازمان دموکراسی و حقوق بشر "سلام" نیز با صدور بیانیه ای بازداشت شیخ حسن عیسی را نشانه استمرار رژیم به سیاست های انتقام جویی و ایجاد فضای اختناق و سلب آزادی ها و ترور سیاسی افراد دانست و خواستار آزادی فوری وی شد؛ چرا که بازداشت شیخ عیسی هیچ توجیه قانونی ندارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» نیروهای امنیتی بحرین روز سه شنبه گذشته شیخ حسین عیسی روحانی بحرینی و نماینده سابق پارلمان بحرین و از سران جمعیت الوفاق بحرین را هنگام بازگشت از سفر خارجی در فرودگاه دستگیر کردند؛ اقدامی که اعتراض نیروهای انقلابی و سازمان های حقوق بشر را در پی داشت.

انجمن حقوق بشر بحرین: بازداشت شیخ حسن عیسی انتقان سیاسی از انقلابیون است

انجمن حقوق بشر بحرین با صدور بیانیه ای به این مناسبت اعلام کرد بازداشت شیخ حسن عیسی از سران جمعیت الوفاق و نماینده سابق پارلمان بحرین در حال بازگشت از خارج، استمرار سیاست های انتقام جویانه رژیم از انقلابیون است.

در این بیانیه آمده: روش خطرناک رژیم در حمله به نمایندگان مردم و روحانیون هیچ توجیه قانونی ندارد و تا کنون 7 نماینده توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده اند که 6 نفر از آنها عضو جمعیت الوفاق بوده اند و آخرین آنها نماینده سابق شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق می باشد.

انجمن حقوق بشر بحرین خواستار آزادی فوری شیخ حسن عیسی و متوقف شدن بازداشت غیر قانونی نمایندگان و سیاسیون و مدافعان حقوق بشر و ایجاد فضایی امن برای فعالیت سیاسی افراد شدند و افزودند به زودی اتحادیه بین المللی نمایندگان و کمیساریای عالی سازمان ملل و سازمان های حقوقی را در جریان تهدید نمایندگان در بحرین قرار خواهند داد.

سازمان سلام: بازداشت شیخ حسن عیسی نشانه اختناق در بحرین است

از سوی دیگر سازمان دموکراسی و حقوق بشر "سلام" نیز با صدور بیانیه ای بازداشت شیخ حسن عیسی را نشانه استمرار رژیم به سیاست های انتقام جویی و ایجاد فضای اختناق و سلب آزادی ها و ترور سیاسی افراد دانست و خواستار آزادی فوری وی شد؛ چرا که بازداشت شیخ عیسی هیچ توجیه قانونی ندارد.

در این بیانیه آمده: با نگرانی شدید اخبار مربوط به بازداشت شیخ حسن عیسی را پیگیری می کنیم؛ چرا که وی بدون هیچ گونه اعلام اتهامی هنگام بازگشت از سفر خارجی در فرودگاه بازداشت و به بخش تحقیقات جنایی منتقل شده است و تا کنون به وکیل وی نیز اجازه ملاقات نداده اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha