پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
شیخ ماهر حمود

حوزه/ جریان تکفیری بسیار گسترده تر از پدیده الاسیر است واین جریان اکنون در شام و عراق و لیبی گسترده شده و با دستگیری الاسیر نمی توان در مورد پایان یافتن تکفیر خیلی خوشبین شود و باید گفت که نابودی داعش و النصره نیازمند اقدامات و برنامه ریزی و تلاش فراوان در زمینه نظامی و سیاسی و فرهنگی و دینی می باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» شیخ ماهر حمود، امام جماعت مسجد الغفران شهر صیدا واقع در جنوب لبنان، در گفتگو با پایگاه النشره لبنان به تبیین پیامدهای دستگیری شیخ احمد الاسیر پرداخت. احمد الاسیر طلبه لبنانی اهل صیدا و معروف به شیخ فتنه است که با اقدامات تروریستی و مسلحانه سعی در بر هم زدن امنیت لبنان و ایجاد فتنه طایفی داشت که به تازگی هنگام فرار از لبنان توسط نیروهای امنیتی فرودگاه به دام افتاد.

ویژگی های پدیده الاسیر

شیخ ماهر حمود گفت: دستگیری احمد الاسیر ضربه مهمی برای تروریست ها بود و باید گفت که پدیده الاسیر از لحاظ شکل و روش و جغرافیا به اتمام رسید و بقایای اندک این پدیده نیز قابل اعتنا نیستند.

وی افزود: از ویژگی های پدیده الاسیر این بود که به سرعت انتشار یافت و دست به سلاح برد و توانست در مدت زمان کوتاهی عده بسیاری را فریب دهد و با خود همراه سازد و دست به عملیات جنون آمیز بزند، اما باید گفت که حمله او به نیروهای ارتش کاملا جنون آمیز بود و همین اقدام نیز باعث رسوایی او شد.

شیخ حمود اظهار تاسف کرد که برخی انسان های نادان و فریب خورده همچنان حقایق مرتبط با این معرکه و فتنه را انکار می کنند و می گویند الاسیر به معرکه ای کشیده شد که مایل به آن نبود و گاهی نیز می گویند پای طرف سومی در میان بوده، اما تمام این سخن ها دروغ و باطل است و تمام مسئولیت این معرکه متوجه احمد الاسیر است که در آن بسیاری از یاران خود را نیز از دست داد؛ برخی از آنها ترسیدند و برخی از انها نیز با مشاهده جنون وی از او جدا شدند.

تغییر افکار و دیدگاه اسیریون

وی ادامه داد: من از مشاهده واکنش عادی مردم به بازداشت الاسیر متعجب نشدم چون من با مردم ارتباط دارم و می دانم دیدگاه آنها درباره الاسیر تغییر کرده و از سوی دیگر موضع گیری های سیاسی نیز موزون و حساب شده بود و این نشان می دهد که افکار عمومی لبنان هیچ گونه توجیه را برای جنایت های الاسیر تحمل نمی کند.

اعترافات الاسیر واقعیت سیاسی لبنان را تغییر می دهد

امام جماعت مسجد الغفران صیدا گفت: اقدمات امنیتی نیروهای امنیتی در صیدا در این چند روز امری عادی است و پایان می یابد، اما ما امیدواریم که با این اقدامات اسرار بزرگی کشف شود و بر این باوریم که مسئولان باید تلفن های خود را خاموش کنند و کار خود را با آرامش ادامه دهند تا اینکه واقعیت ها روشن شود و من اطمینان دارم که واقعیت به زودی روشن می شود و اطلاعاتی که در بازجویی از الاسیر به دست می آید تعیین کننده است و بسیاری از واقعیت های سیاسی لبنان را تغییر خواهد داد؛ چرا که وی اطلاعات زیادی دارد.

جریان تکفیری منطقه همچنان وجود دارد

وی افزود: جریان تکفیری بسیار گسترده تر از پدیده الاسیر است واین جریان اکنون در شام و عراق و لیبی گسترده شده و با دستگیری الاسیر نمی توان در مورد پایان یافتن تکفیر خیلی خوشبین شود و باید گفت که نابودی داعش و النصره نیازمند اقدامات و برنامه ریزی و تلاش فراوان در زمینه نظامی و سیاسی و فرهنگی و دینی می باشد.

ماهر حمود در مورد حامیان منطقه ای احمد الاسیر نیز گفت: اقدامات الاسیر و همراهان او مجانی نبود بلکه آنها از عربستان و قطر پول می گرفتند تا در جهت منافع اسرائیل فعالیت کنند اما درسی که این جریان به ما داد این است که مقاومت جریانی الهی است و دشمنان مقاومت در آستانه راه شکست می خورند و ما نیز به همه توصیه می کنیم که همراه مقاومت باشند و اگر هم اختلافی باشد با گفتگو حل می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha