یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
حجت الاسلام مجتبی ملکی - آموزش و پرورش

حوزه/ مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز ظرفیت مناسبی در این وزارت وجود دارد که حوزه می تواند به صورت کاربردی در آن ورود کرده و برنامه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ملکی صبح امروز در نشستی با مدیر مراکز تخصصی حوزه های علمیه اظهار داشت: اولویت نخست در مقوله تربیت، خردسالان و کودکان هستند که از دغدغه های بزرگان نیز می باشد.

وی ابراز داشت: امروز خوشبختانه اقبال مناسبی از حوزه برای همکاری با آموزش و پرورش وجود دارد که جای خرسندی است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان ساخت: امروز ظرفیت مناسبی در این وزارت وجود دارد و حوزه می تواند به صورت کاربردی در آن ورود کرده و برنامه داشته باشد.

دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانات خود فرمودند که خانواده آموزش و پرورش 40 میلیون جمعیت دارد؛ پس بستر مناسبی می تواند برای حوزه باشد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش به سخنان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند: «دبستان ها را دریابید که دانشگاه ها دیر است»؛ پس این فرمایش امام راحل(ره) باید نصب العین ما در عمل قرار گیرد.

دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش کیفی سازی برنامه ها را از ضروریات امروز جامعه دانست و ابراز داشت: امروز دشمن پیشرفت خوبی در ابداع روش های نوین برای تأثیرگذاری در کودکان و نوجوانان داشته و متأسفانه ما به موازات آنان پیشرفت نکرده ایم و باید این خلأ را پر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی خاطرنشان ساخت: از رسالت های حوزه، ورود در بخش تربیت اسلامی است.

وی یکی از عقب افتادگی های امروز را ورود در فضای مجازی دانست و گفت: امروز در فضای مجازی در موضوع تربیت اسلامی بسیار عقب هستیم و کار زیادی صورت نداده ایم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: امروز دشمن فضاهایی را ایجاد می کند تا حضور روحانیت در آموزش و پرورش قطع شود و حوزه به مدارس ورود نکند.

دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش بیان داشت: امروز عرضه محصولات دشمن بسیار متنوع است و باید برای مقابله با آن فکری کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی نیازسنجی را از ضروریات آموزش دانست و اظهار داشت: از دو سال قبل نیازسنجی را از معاونت ها و مراکز زیر مجموعه آموزش و پرورش داشته ایم تا با نیازهای آنان از حوزه آشنا شویم.

وی در ادامه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و گفت: بعد از رونمایی سند تحول بنیادین، ظرفیت عظیمی در این سند برای حضور حوزویان مشاهده شده و رهبر معظم انقلاب نیز بر این حضور تأکید داشتند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش ابراز داشت: بیش از 48 راه کار سند تحول بنیادین، مرتبط با حوزه است که ظرفیت عظیمی می باشد.

دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش خاطرنشان ساخت: اگر حوزه برای این ظرفیت برنامه ریزی نداشته باشد، دیگران ورود می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی تصریح کرد: بر اساس این سند، 22 برنامه تعریف کرده ایم تا بتوان بر اساس آن برنامه ریزی داشت و فعالیت کرد.

وی در پایان با بیان این مطلب که به دنبال تصویب قانون حضور روحانیون در مدارس هستیم، اظهار داشت: پیش نویس این قانون آماده شده و مراحل پایانی خود را در شورای عالی آموزش و پرورش می گذراند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha