یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
حجت الاسلام مهاجریان مقدم - طبس

حوزه / امام جمعه طبس گفت: نگاه خوشبینانه به کشورهای نظیر انگلیس و آمریکا مردود است و باید نسبت به این کشور، نگاهی مقتدرانه و هوشمندانه داشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم مهاجریان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، با اشاره به توطئه‌های انگلیس در طول تاریخ اظهار کرد: نگاهی به تاریخ و کارنامه کشورها نشان از خوی درونی آنان دارد، انگلستان گذشته‌ای تاریک و سیاهی نسبت به کشورهای جهان به خصوص ایران دارد.

وی به تعطیلی سفارت انگلستان به دست خودشان اشاره کرد و افزود: انگلستان سفارتش را در ایران تعطیل کرد و اکنون نیز خود آن‌ها به دنبال بازگشایی سفارت و برقراری رابطه با ایران هستند، که این جای تأمل دارد.

امام جمعه طبس، بر  تحت  نظر گرفتن رفتارهای کشورهایی نظیر انگلیس تاکید کرد و گفت: امروز باید مسئولین با ذکاوت کشور ، با توجه به گذشته تاریک این کشورها،  مراودات آنها را به دقت بررسی کنند تا با بازگشایی سفارت انگلیس در ایران مشکلاتی پیش نیاید.

امام جمعه طبس خاطرنشان کرد: انگلیس با همدستی آمریکا با انجام کودتای 28 مرداد، خیانتی را علیه مردم ایران انجام داده که نباید این مهم را فراموش کرد.

وی متذکر شد: نگاه خوشبینانه به کشورهای نظیر انگلیس و آمریکا مردود است و باید نسبت به این کشور، نگاهی مقتدرانه و هوشمندانه داشت.

حجت الاسلام مهاجریان با بیان این سخن امام خمینی(ره) که فرمودند "آمریکا از انگلیس بدتر است و انگلیس از آمریکا" خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد با وابستگی و پیمان بستن با کشورهای استعمارگر و چشم پوشی از گذشته پلید این کشورها سیاست خارجی خود را برنامه ریزی کنیم،  این از دیدگاه امام(ره) و مردم ایران، محکوم و رد است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha