شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
پاپ فرانسیس

حوزه / با وجود عذرخواهی رسمی پاپ فرانسیس از پروتستان ها، کلیسای پروتستان در نامه ای خطاب به پاپ گفت: از اظهارات شما تحت تاثیر قرار گرفتیم ولی نمی توانیم رفتار کاتولیک ها را ببخشیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، به نقل از واتیکان اینسایدر، اجلاس کلیسای پروتستان والدزه در پایان گردهمایی خود در شهر تورینو ایتالیا در نامه ای به پاپ فرانچسکو نوشت: از اظهارات شما تحت تاثیر قرار گرفتیم ولی نمی توانیم رفتار کاتولیک ها را ببخشیم.

در قسمتی از این نامه آمده است: برادر عزیز دینی، اجلاس کلیسای انجیلی والدزه با احترام عمیق  و با ابراز احساسات، درخواست عفو شما به نام کلیسای شما به خاطر آنچه شما آن را "رفتار غیر مسیحی و حتی غیر انسانی گذشته" در مقابل پدران و مادران ما خواندید را دریافت کرد. با این همه وضعیت جدید به ما اجازه نمی دهد تا خود را به جای آنهایی که با خون خود و با رنج های دیگر، تاوان گواهی بر ایمان انجیلی را پرداختن گذاشته و به جای آنها ببخشیم.

یادآور می شود پاپ فرانسیس، 22 ژوئن به عنوان نخستین پاپ در تاریخ کلیسای کاتولیک در سفری به شهر تورینو از کلیسای والدزه دیدن و به خاطر رفتار گذشته کاتولیک ها تقاضای عفو کرد. کلیسای انجیلی والدزه در رابطه با تقاضای پاپ بود که تشکیل جلسه داد تا پاسخی به او بدهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha