جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
خبر گزاری حوزه

حوزه/ امام جمعه نهبندان گفت:نباید با توافق هسته ای روزنه امیدی برای ارتباط های بیشتر آمریکا و جاسوسی های کشور صهیونیست در ایران فراهم شود.

 حجت‌الاسلام و المسلمین عباسعلی خزاعی، امام جمعه نهبندان در گفتگو باخبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، در مورد ارتباط با کشور ها اظهار کرد: امام خمینی (ره) در سخنانشان از همان ابتدا برقراری با همه کشورها به جز رژیم غاصب صهیونیستی را با رعایت بعضی خط قرمزها بلا مانع می دانستند.

وی ادامه داد: از ابتدای انقلاب  آمریکا و انگلیس دست از دشمنی با کشور ایران بر نداشته‌اند و حتی آنان در جریان فتنه 88  نقش اساسی داشتند.

امام جمعه نهبندان برقراری ارتباط با غرب را با رعایت سه اصل عزت، حکمت و مصلحت نظام بلا مانع دانست و افزود: نباید طوری رفتار شود که غرب خود را نسبت به ایران طلبکار بداند و مسئولین هم باید نسبت به حرکات آنان دقت نظر داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین خزایی، در مورد تأکید مقام معظم رهبری بر عدم نفوذ دشمن در ایران با توافق برجام خاطر نشان کرد: نباید با توافق هسته ای روزنه امیدی برای ارتباط های بیشتر آمریکا و جاسوسی های رژیم صهیونیستی در ایران فراهم شود.

وی در مورد یکی از پروژه های نفوذ آمریکایی ها در ایران گفت: در هفته های اخیر آمریکایی‌ها درخواست ورود محصولات فرهنگی به ایران را داشته اند که این  نوع فعالیت ها جای تامل دارد.

امام جمعه نهبندان با تاکید بر این که باید در مورد سفارت انگلیس با حساسیت و سیاست خاص برخورد شود خاطر نشان کرد: سفارت این کشور همواره علیه ملت ایران توطئه چینی کرده و هیچگاه نگاه ملت ایران به این کشور، خوشبینانه نخواهد بود.

وی با اشاره به کودتای 28 مرداد 1332 کشورهای غربی از جمله آمریکا و انگلیس برای سرنگون کردن حکومت مردمی مصدق اظهار کرد: بعد از این همه سال به ویژه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، کشورهای آمریکا و انگلیس‌، حتی یک روز دست از توطئه علیه ملت ایران برنداشته و روز به روز بر دشمنی شان نسبت به ملت ایران کاسته نمی شود بلکه نیرنگ و دشمنی آنان نمایان تر می گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha