دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال

حوزه/ مسئول حوزه مدیریت مدیر حوزه های علمیه، گزارشی از فعالیت های واحد های حوزه مدیریت را به اعضای شورای عالی حوزه های علمیه ارائه کرد.

 حجت الاسلام و المسلمین احمد فرخ فال در گفت و گو با خبرگزاری«حوزه»،به بخشی از فعالیت های واحدهای حوزه مدیریت که چندی پیش در اجلاسیه مدیران استانی  که گزارش کامل آن را به  اعضای شورای عالی و مدیر حوزه در این اجلاس ارائه کرده بود اشاره کرد و گفت: در بخش شبکه و سخت افزار مرکز فناوری اطلاعات حوزه مدیریت فعالیت های گسترده ای صورت گرفته است.

وی افزود: ارتقا سطح کارکردهای حوزه های علمیه در ابعاد مختلف آموزشی، پژوهشی، تبلیغی تهذیبی و مدیریتی و اجرایی از جمله فعالیت های اصلی در این حوزه بوده است.

توسعه فعالیت های فناوری اطلاعات

مسئول حوزه مدیریت حوزه های علمیه کشور، گفت: در راستای توسعه فعالیت های مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشنهاداتی عرضه می شود که از آن جمله می توان به طراحی و پیاده سازی دیتاسنتر اختصاصی مرکز مدیریت حوزه های علمیه(برادران)، راه اندازی و تکمیل پروژه شبکه ملی طوبی ابتدا برای سایر مراکز استان ها و در ادامه اتصال مدارس هر استان به این شبکه و استقرار نیروهای پشتیبان آن، تجهیز مراکز استانی به تجهیزات مورد نیاز ویدئو کنفرانس برای برقراری جلسات بین استانی و تهیه کلیه تجهیزات سخت افزاری کاربردان ستادی استان های سراسر کشور اشاره کرد.

وی افزود: از دیگر پیشنهادات در این حوزه،  اصلاح ساختار محلی و داخلی شبکه های استانی با تهیه تجهیزات سخت افزاری متناسب برای هر استان، تامین امنیت اطلاعات مراکز استان ها از قبیل تجهیز اتاق های سرور به دستگاه های ورود و خروج و تامین امنیت اطلاعات و همچنین ارایه خدمات ایمیل سازمانی به تمامی پرسنل مرکز مدیریت حوزه های علمیه در سراسر کشور امی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال در بیان گزارش فعالیت ها و پیشنهادات در زمینه نرم افزار نیز گفت: ترسیم جایگاه فنآوری اطلاعات در استان ها، تعیین وضعیت بودجه و هزینه های فنآوری اطلاعات و تطبیق با استانداردهای ابلاغی از سوی مرکز فنآوری اطلاعات، فراگیری اتوماسیون مکاتبات اداری، فعال کردن پایگاه های اطلاع رسانی، نرم افزارهای و سامانه های حوزوی (نجاح، نجما، سماوات و...) بانک اطلاعات حوزوی، دستگاه های کارتخوان و حضور و غیاب و سیستم آمایش از جمله پیشنهادات در این زمینه است.

 مدیرحوزه علمیه استان  قم در بیان گزارشی از بخش آمار و اطلاعات نیز خاطرنشان کرد:  ریز محورهای پیشنهادی جهت بحث و بررسی در کمیسیون، شامل بحث استانداردسازی، شناسایی اقلام و شاخص های آماری، داشبورد آماری، مطالبات در بخش اعلام نیاز، تولید گزارشات آماری به تمام معاونت ها و همچنین مطالبات در بخش اعلام نیاز تولید آماری مانند اعلام نیاز گزارشی خاص در سالنامه با دیگر گزارشات مرکز، بود.

پایگاه های  اطلاع رسانی

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال تصریح کرد: در بخش پایگاه اطلاع رسانی مرکز مدیریت حوزه های علمیه(www.ismc.ir) طرحی توسط دفتر حوزه مدیریت انجام شد؛ برنامه مذکور در سال 1393 توسط این دفتر به اجرا درآمد که اهم اقدامات انجام شده شامل، مواردی چون طراحی گرافیکی و لوگو و تنظیم صفحات سایت و...، معرفی مرکز مدیریت، بررسی و تحقیق و استخراجی تاریخچه اجمالی از مرکز مدیریت از زمان امام راحل تا کنون، انعکاس کلیه اخبار مدیر حوزه های علمیه، ارتباط با سامانه های مرکز مدیریت، درگاه کارکنان مرکز، درگاه مدیریتهای استانی و معرفی معاونت های مرکز، بود.

وی افزود: مراحل تکمیل و ارتقا سطح کمی و کیفی سایت شامل برنامه ریزی کاربردی نظارتی به منظور تامین محتوای سایت به جهت علمی و فرهنگی و ارایه آن به زبان های عربی و انگلیسی، ارتقای صفحات مدیریت های استانی از حیث معرفی مدیریت استانها و محتوا و اخبار و اطلاعیه های مهم و طراحی و دسترسی به سایت های آنها، جمع بندی نظرات و پیشنهادات ارایه شده از سوی مدیران و طلاب و بازدیدکنندگان پایگاه اطلاع رسانی مرکز مدیریت، جهت ارتقاء سایت بوده است.

نشریه افق حوزه

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال در خصوص فعالیت های نشریه افق حوزه نیز گفت: هفته نامه چاپ شده افق حوزه تا تاکنون به  427 رسیده است و گروه های اشتراکی آن نیز شامل: مدارس علمیه، اساتید قم، ائمه جماعات تهران، روحانیون طرح هجرت، روحانیون سازمان تبلیغات، ائمه جماعات اصفهان، ائمه جمعه، روحانیون سپاه، روحانیون ناجا و... می باشد.

خبرگزاری حوزه

مسئول حوزه مدیریت حوزه های علمیه کشور در خصوص فعالیت های خبرگزاری حوزه، گفت: مطالبات و برنامه های مرکز خبر و اطلاع رسانی حوزه در بخش های مختلفی انجام شد؛ در این زمینه باید مدیران استانی رابطینی را جهت تعامل هرچه بهتر با استان ها برای پوشش اخبار حوزه و بزرگان هر استان معرفی کنند؛ همچنین طرح هر مدرسه یک خبرنگار نیز باید از سوی مدیران استانی مورد عنایت بیشتری واقع شود؛ تبلیغ و معرفی سایت خبرگزاری حوزه درسطح استان ها  به عنوان سایت رسمی خبری حوزه، گزارش مستقیم گزارش ها و نیازهای خبرگزاری در اجلاسیه مدیران و بررسی بحث اطلاع رسانی در کمیسیون های استانی از جمله مواردی است که باید به آن عنایت شود.

وی گفت: اخبار منتشر شده خبرگزاری حوزه برای بیش از 300 رسانه ارتباط جمعی ارسال شده است؛ ارسال پیامک به  روحانیون، طلاب و اساتید، انعکاس اخبار 700 مدرسه علمیه برادران و خواهران با بیش از 10 سرویس خبری و بیش از 450 گروه خبری از جمله ویژگی های این خبرگزاری است.

فعالیت های روابط عمومی

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال  در خصوص فعالیت های روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه های علمیه نیز گفت: اهم فعالیت های روابط عمومی مرکز مدیریت از سال 1393 در حوزه اخبار شامل، رصد اخبار و پایگاه های اطلاع رسانی، صدور اطلاعیه ها و بیانیه های مناسبتی، برگزاری گردهمایی ها و همایش ها و نشست های خبری و... است.

وی افزود: در حوزه تبلیغاتی نیز فعالیت های این واحد شامل تهیه بنرها و پوسترهای مناسبتی، تهیه خبرنامه ویژه گزارش از فعالیت های مرکز مدیریت، نصب و توزیع بنر و پوسترهای مربوطه، برگزاری و مشارکت در نمایشگاه های ملی و بین المللی؛ در زمینه سمعی بصری شامل پوشش کامل اخبار مدیر حوزه های علمیه و همایش ها و گردهمایی ها و تهیه گزارش های تصویری و فیلم کوتاه جهت انتشار در خبرگزاری حوزه و در عرصه مراسمات نیز شامل برگزاری مراسمات مذهبی در طول سال و مراسمات ملی مصوب شورای عالی حوزه، برگزاری مراسمات تجمع های حوزوی، برگزاری مراسم بزرگداشت مراجع عظام، اساتید و بزرگان حوزوی و مشارکت در برنامه های فوق با دیگر مراکز حوزوی است.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال تصریح کرد: تاسیس دبیرخانه هماهنگی نمایشگاه های عمومی و اختصاصی مرکز، مسئولیت شورای روابط عمومی مراکز حوزوی و کمیسیون حوزوی در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، راه اندازی سامانه صفیر ویژه ارتباط مستقیم با مدیر حوزه های علمیه، عضویت در شورای مرکز هماهنگی جشن های دهه کرامت، عضویت در ستاد مرکزی جشنواره بین المللی امام رضا(ع)، عضویت در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و عضویت در کمیته حفظ و نشر آثار دفاع مقدس از جمله مسوولیت های و فعالیت های خاص روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور بوده است.

وی گفت: اطلاع رسانی رویدادها و وقایع حوزوی به خبرگزاری یا روابط عمومی ها، معرفی رابط و یا مسوولان ارتباطی به روابط عمومی ستاد مرکزی، ارسال نسخه ای از اطلاعیه ها و بیانه ها به روابط عمومی مرکز، بازخوردگیری از فعالیت های حوزوی در رسانه ها، هماهنگی وانسجام در تبلیغات میدانی در خصوص مناسبت های ملی و مذهبی با اخذ دستورالعمل ازستاد مرکز و نمونه های آماده به چاپ، مشارکت در نمایشگاه های محلی و منطقه ای با هماهنگی ستاد مرکزی جهت حفظ جایگاه و شئونات حوزوی، هماهنگی برای برگزاری نمایشگاه ها و پوشش کامل صوتی و تصویری فعالیت های حوزوی و آرشیو آن با استفاده از دستورالعمل ارسالی از جمله انتظارات روابط عمومی است.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha