سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
احمد فرخ فال

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قم گفت: وجود فقه در راس امت اسلامی همان عمود خیمه جامعه اسلامی است که اگر نباشد خیمه ای برپا نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین احمد فرخ فال  امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه عالی خاتم الاوصیا(عج) قم اظهارداشت: فقاهت یکی از اهداف غایی طلاب برای فراگیری علوم و معارف دین است، بطوریکه اگر جامعه ای بدون داشتن فقیه حرکتی را آغاز کند بدون تردید از مسیر واقعی منحرف و ثمره ای در بر نخواهد داشت.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد:  اگر نگاهی به تاریخ انقلاب اسلامی و حرکت های انقلاب منطقه بیندازید، انقلاب ما که در راس آن فقیهی عالم و با تقوا حضور داشت دارای   جایگاهی والا است و انقلاب هایی که در منطقه با عنوان بیداری اسلامی شکل گرفت به دلیل عدم حضور فقیهی در راس امورشان موفق نبودند.

حجت الاسلام  والمسلمین فرخ فال بیان داشت: پس از پیامبر(ص) کسانی که شعار « حسبنا» را سر دادند و از قرآن که توسط اهل بیت علیهم السلام تفسیر شده بود، تفسیر به رای کردند در مسیری اشتباه گام نهادند که تا امروز گریبانگیر آنان است.

فقه بدون عترت مولد اسلام آمریکایی

وی، فقها را محافظین اسلام دانست و تصریح کرد: حذف عترت از فقه، چیزی جز اسلام آمریکایی و سنتّ آمریکایی بر جایی نخواهد گذاشت.

مدیر حوزه علمیه استان قم افزود: داعش که خود مولود سرویس های امینی موساد و سیا می  باشد مروّج همین اسلام آمریکایی است.

حجت الاسلام  والمسلمین فرخ فال بیان داشت: امروز طلاب و فضلای حوزه های علمیه به عنوان شاگردان مکتب امام صادق(ع) با فراگیری علوم و معارف اسلامی سنگربان این مکتب الهی باشند.

وی اظهارداشت: حوزه علمیه در همه اعصار نسبت به آشنایی جوامع بشری به معارف حقه ی اسلام ناب و تشیع احساس مسئولیت داشته است و علمای ربانی دین هرگز نسبت به آنچه که پیرامون دین اتفاق می افتد، بی تفاوت نبوده اند، لذا طلاب با تاسی از علمای گذشته در این مسیر با قوت هر چه بیشتر قدم خواهند برداشت.

انتهای پیام   313/17

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha