دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
حجت‌الاسلام فرخ فال

حوزه/ این استاد حوزه گفت: در یک سال گذشته بیش از ۲ هزار نفر از طلاب، ملبس به لباس مقدس روحانیت شده اند که از حوزه علمیه قم جز این انتظار نمی رود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال صبح امروز در مراسم جشن تلبس طلاب حوزه علمیه قم که در سالن دارالشفاء با حضور حضرت آیت الله سبحانی برگزار شد، اظهار داشت: مسئله ولایت، موضوع مهمی برای جهان اسلام بوده و ضمانت اجرای سنت پیامبر(ص)، احکام شریعت و تکامل ادیان انبیاء گذشته به تکامل مذهب اسلام و احراز ولایت معصوم (ع) و حضرت علی(ع) می باشد.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه ضمن تبریک عید سعید غدیر خم به طلاب، علما و مراجع عظام تقلید، ابراز داشت: از برگزار کنندگان این جشن تقدیر می نماییم؛ چراکه با همت زیاد خود یکی از دغدغه های مراجع عظام تقلید که موضوع تلبس طلاب است را مرتفع ساخته اند.

مدیر حوزه علمیه قم ابراز داشت: در یک سال گذشته بیش از 2 هزار نفر از طلاب، ملبس به لباس مقدس روحانیت شده اند که از حوزه علمیه قم جز این انتظار نمی رود.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال ضمن تبریک به طلابی که امروز ملبس به لباس مقدس روحانیت شده اند، خاطرنشان ساخت: پوشیدن این لباس، علامت و نشانه روحانیت بوده و تداوم آن توفیقات بسیاری را برای این عزیزان به ارمغان خواهد آورد.

این استاد حوزه گفت: بزرگان بسیاری بیان داشته اند که بخشی از توفیقات خود را از زمانی به دست آورده اند که ملبس به لباس روحانیت شده اند.

وی تصریح کرد: لباس روحانیت، طلاب را به عنوان محور پاسخگویی به سؤالات شرعی معرفی کرده و این عزیزان باید نسبت به کسب علوم شریعت تلاش بسیار داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه استان قم بیان داشت: عید غدیر خم، اقتضای تبریک دارد؛ اما چه کنیم که فاجعه منا و حادثه مسجدالحرام غم و اندوه بزرگی را بر قلوب مسلمین نهاده است.

این استاد حوزه اظهار داشت: آل سعود که نام خادم الحرمین را با خود به یدک می کشند، با سوء تدبیر و عدم توجه به مسلمین، موجب آزار و اذیت زائرین بیت الله الحرام شده است.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: در این حادثه هزاران نفر از انسان های مظلوم با بی تدبیری آل سعود در وضعیت ناهنجاری قرار گرفته و بر اساس اخبار رسیده بیش از 5 هزار نفر در این حادثه جان باخته اند.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال خاطرنشان ساخت: این غم برای مراجع عظام تقلید، مسئولین و مردم غیرقابل تحمل و بسیار ناراحت کننده است.

وی تصریح کرد: این جریان نه تنها در سال های گذشته؛ بلکه همواره بعد از رحلت نبی مکرم اسلام(ص) در طول تاریخ به چشم خورده و شهادت فرزندان رسول خدا(ص) که در رأس آن امام حسین(ع) قرار دارد، به دست بنی امیه و بنی عباس انجام شده است.

مدیر حوزه علمیه قم بیان داشت: نبی مکرم اسلام(ص) می دانستند که اگر موضوع ولایت دچار مشکل شود، چه بر سر امت اسلام خواهد آمد.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: پیامبر اعظم(ص) به مناسبت واقعه غدیر فرمودند: «الیوم اکملت لکم دینکم»؛ چراکه غدیر محور اصلی اسلام و تداوم دین است.

این استاد حوزه ابراز داشت: بیش از 45 نفر از علمای اهل سنت اقرار به موضوع غدیر دارند که نشان از اهمیت این روز است.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال غدیر را ستون خیمه دین دانست و خاطرنشان ساخت: اگر جایگاه ولایت از بین برود، معلوم نیست که چه بر سر اسلام خواهد آمد و مردم زیر چه پرچمی جمع خواهند شد که متأسفانه امروز اینگونه شده و برخی به نام اسلام جنایت ها انجام می دهند.

وی مراجع عظام تقلید و روحانیت را حافظ و نگهبان دین دانست و گفت: وظیفه طلاب دفاع از شریعت اسلام ناب و ترویج آموزه های دین می باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha