دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
کد خبر: 357458
۱۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶
اباذر بیگی

حوزه/ مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی گفت: افراط و زیاده روی در ه رامری،قطعا مضر بوده و اثرات زیان باری بر جسم و روح افراد خواهد داشت.

حجت الاسلام  اباذر بیگی،در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با تاکید بر اینکه قناعت و صرفه جویی از دستورات اسلام است، اظهار داشت: پیامبران و ائمه معصومین(ع) همیشه تاکید بر صرفه جویی داشته و با قناعت زندگی کرده اند.

وی افزود: قناعت،به معنی صرفه جویی و عدم اسراف اموال بوده و یکی از بهترین و پسندیده‌ترین اعمال نزد خداوند متعال است.

وی با تاکید بر معنی اصلی قناعت، تصریح کرد: قناعت کردن به معنی بی بهره بودن از امکانات دنیوی نبوده و بر اساس آیات و روایات موجود، انسان حق استفاده از تمامی این نعمات را دارد به شرطی که در مصرف آنها اسراف نکرده و قناعت پیشه کند.

مسئول کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان غربی با اشاره به تاثیر قناعت و صرفه جویی بر جامعه بیان کرد:با قناعت، اقتصاد جامعه ترقی کرده و همه مردم می‌توانند در سایه قناعت در آسایش کامل زندگی کنند و از نعمات بی پایان الهی بهره لازم و کافی را ببرند.

حجت الاسلام بیگی  یادآو رشد: دولت نقش قابل توجهی در زمینه آگاه کردن مردم داشته و مسئولین باید تمام تلاش خود را برای آگاه سازی درست و به موقع افراد جامعه بخصوص جوانان انجام دهند تا این قشر کثیر جامعه به درستی آداب زندگی الهی را فرابگیرند.

وی با تاکید بر نقش اساسی خانواده در فرهنگ سازی قناعت و استفاده بهینه از دارایی های مادی افزود:خانواده، مهمترین نقش را  برای آگاه سازی فرزندان در مورد قناعت و صرفه جویی دارد و باید از ابتدا با اعمال و رفتار خود این عمل پسندیده را برای این قشر نهادینه نماید.

وی خاطرنشان کرد: ریشه و بنیان تربیت و شکل گیری شخصیت فرزندان در خانواده شکل می‌گیرد؛ لذا اگر این وظیفه خطیر به درستی انجام پذیرد، هیچ عامل بیرونی نمی‌تواند این ریشه را تضعیف کرده و تاثیری برافکار و باورهای محکم افراد بگذارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha