جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
محمد حیدری زاده امام جمعه نقده

حوزه/ امام جمعه نقده گفت: مسئولین و مردم نباید نسبت به جاری ساختن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بی تفاوت باشند چراکه افزایش آسیب های اجتماعی از نتایج آن خواهد بود.

حجت الاسلام محمد حیدری زاده، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با بیان لزوم جاری ساختن امربه معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی، اظهارداشت: تشویق و تنبیه افراد موجب تحرک و تغییر در اعمال و افکار شده همچنین مانع از حالت ایستایی و راکد شدن امور و جلوگیری از خطاهای احتمالی می‌شود.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر با ایجاد نظارت عمومی و فضای تعاون و خیرخواهی زمینه ساز سلامت و پویایی جامعه اسلامی بوده که برای تحقق این امر باید این فریضه به فرهنگی متعالی و اجرایی در ابعاد و شیوه های پسندیده تبدیل شود.

امام جمعه نقده تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر محدود به اشخاص، ملیت و مذهب خاصی نبوده و تمام افراد با استفاده از این فریضه توانایی پیشرفت و پیمودن پله های ترقی را دارند و با دعوت دیگران به انجام معروفات آن ها را نیز به موفقیت و رستگاری در دنیا و آخرت سوق می دهند.

حجت الاسلام حیدری زاده تاکید کرد: تشویق و تنبیه در برخی امور شرایط خاص خود را دارد و جز وظایف سازمان‌های دولتی درگیر با این فریضه الهی است، چرا که در این راستا باید فعالیت های بیشتر و تاثیرگذارتری برای دوری از منکرات و ترویج معروفات انجام شود.

وی افزود: خیر خواهی و کمک به دیگران برای سعادت و رستگاری از اعمال پسندیده بوده، اما در صورتی که این عمل خیر موجب ریخته شدن آبروی شخص و یا دارای خطر مالی یا جانی شود انجام آن واجب نیست.

امام جمعه نقده خاطر نشان کرد: موفقیت، سعادت و سلامت جوامع بشری در گرو ترویج روحیه تعاون و خیر خواهی و نهادینه شدن این امر بزرگ الهی در جامعه است که نیازمند اطلاع رسانی دقیق از فواید و نوع انجام بهتر این فریضه الهی می‌باشد، لذا از آنجا که دین اسلام دین خوبی ها و دوری از بدی ها است، هر مسلمانی موظف به توصیه نمودن هم کیش خود به انجام امورات نیک و تذکر به دوری از اعمال ناشایست می‌باشد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha