شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
وحدتنا تحمینا

حوزه/ هیچ کس گمان نکند از بازخواست الهی یا بازخواست مردم و تاریخ در امان است، چون همه ما بازخواست خواهیم شد پس همه مسئول هستیم و هیچ کس نباید از مسئولیت خود در زمینه تحقق وحدت جامعه و تقویت همزیستی و مقابله با تروریسم و تکفیر شانه خالی کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، همایشی با عنوان "وحدتنا تحمینا" (وحدت ما حامی ما) توسط جمعیت "الفکر العاملی" در لبنان برگزار شد.

سید علی فضل الله: حقوق بشر جای حقوق طوایف را بگیرد

سید علی فضل الله از سخنرانان این همایش در سخنان خود گفت: ما نیازمند تقویت وحدت میان خود هستیم، زیرا اگر دیوارهای این کشور در معرض توفان قرار گیرد ممکن است ترک بردارد و از این رو ما نیازمند تقویت عوامل وحدت افزا در جامعه هستیم تا این عوامل به دست فراموشی سپرده نشوند. ما نیازمند ترسیم چهارچوب وحدت و تحکیم وحدت در جامعه هستیم و اینکه تجربیات خود در زمینه وحدت و مهربانی و محبت را به نسل های بعد منتقل کنیم.

وی افزود: لبنان در معرض توفان های سهمگینی قرار دارد که از هر طرف به سوی ما می وزد تا وحدت ما را از بین ببرد و لبنان را گرفتار جنگ داخلی کند و مردم و پیروان طوایف و مذاهب بار دیگر به جان هم بیفتند و در چنین شرایطی ما بیش از پیش نیازمند حفظ وحدت و تعمیق و تحکیم آن و تکیه بر وجوه مشترک خود هستیم.

سید فضل الله گفت: ما باید از حقوق طوایف خارج شده و به حقوق بشر و انسان بپردازیم و برای تحقق عدالت و برادری دینی و انسانی تلاش کنیم و همه با هم در برابر دشمنان لبنان و فاسدان و مفسدان بایستیم.

نماینده دروزی ها: به گذشتگان خود وفادار باشیم

شیخ حسن حلاوی نیز در سخنان خود در این همایش به نمایندگی از شیخ نعیم حسن، شیخ عقل موحدان دروزی لبنان گفت: ما به لزوم تشکیل حکومتی قدرتمند و عدالت محور، ایمان داریم و همه ما باید به تاریخ و گذشتگان آزاده خود وفادار باشیم؛ چرا که ما بزرگان و شخصیت هایی در تاریخ لبنان داریم که همیشه بزرگ خواهند بود و تاثیر زیادی در ترسیم افق های کشور ما دارند.

نماینده کلیسای مارونی: امام موسی صدر طلایه دار دوستی و مهربانی در لبنان است

در این مراسم پدر جان یونس به نمایندگی از پدر پتروس الراعی اسقف اعظم مارونی های لبنان گفت: امام موسی صدر از نخستین کسانی است که مردم لبنان را به دوستی و همکاری و همزیستی میان مسلمانان و مسیحیان دعوت کرد و ایشان شخصیتی است که از نظر اسقف خریش نیز شخص تاثیرگذاری بود و ایشان امام صدر را با قدرت پاک اسلام در ارتباط می دانست. امام موسی صدر همچنین گفتگوی میان رسالات و ادیان آسمانی به ویژه گفتگوی میان مسیحیت و اسلام را بنیان نهاد و این پیشنهاد او مورد استقبال کلیسای مارونی نیز قرار گرفت و این کلیسا همواره آماده گفتگو بوده است.

نماینده مفتی لبنان: وقت آن فرا رسیده علیه فتنه به پا خیزیم

شیخ بلال الملا نیز در این همایش به نمایندگی از شیخ عبداللطیف دریان مفتی لبنان گفت: وحدت ما بدون تردید حامی ما است و همزیستی نیز موجب نزدیکی ما به همدیگر است ومی تواند تمام تفاوت هایی را که موجب جدایی و تفرقه ملت ها هستند از بین ببرد.

وی افزود: هیچ کس گمان نکند از بازخواست الهی یا بازخواست مردم و تاریخ در امان است، چون همه ما بازخواست خواهیم شد پس همه مسئول هستیم و هیچ کس نباید از مسئولیت خود در زمینه تحقق وحدت جامعه و تقویت همزیستی و مقابله با تروریسم و تکفیر شانه خالی کند.

الملا گفت: در برابر خطر تروریست های تکفیری وقت آن فرا رسیده برای تحقق پیام انبیا در جامعه خود کاری بکنیم و این محقق نخواهد شد مگر به اینکه تن به فتنه ندهیم و به آن راضی نشویم و گمان نکنیم این قضا و قدر الهی است و نمی توان در برابر آن ایستاد. وقت آن فرا رسیده که علیه فتنه به پا خیزیم و به آن راضی نشویم؛ چرا که راضی شدن به فتنه ناشی از جهل به دین و فهم نادرست از اسلام است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha