شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
آیت الله فاضل لنکرانی

حوزه/ آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی تأکید بسیاری بر انطباق مسائل پزشکی با مسائل اسلامی داشتند و بسیار پیگیر بودند که اخلاق اسلامی در بیمارستان‌ها رعایت شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر محمدتقی موحدی لنکرانی امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به نحوه نظارت آیت‌الله العظمی  فاضل لنکرانی بر تعلیم و تربیت فرزندان بیان کرد: آیت‌الله فاضل بر رفتار، تحصیل و پرورش فرزندانش بسیار تأکید داشتند و حتی ایشان همیشه در سفره صبحانه حاضر بودند و بر خوردن صبحانه فرزندانشان نظارت می‌کردند.

وی به تأکید  مرحوم حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی بر تکریم بیماران اشاره کرد و گفت: آیت‌الله فاضل لنکرانی پس از پایان  مراسم زیارت عاشورا در درمانگاه بیان کردند که اگر لحظه‌ای از خدمت به مردم به دلیل زیارت عاشورا کم شود این زیارت اصلاً ارزشی ندارد.

فرزند این مرجع تقلید با بیان اینکه آیت‌الله العظمی  فاضل مصداق آیه "من کان لله کان الله له" " هرکه با خدا باشد ،خدا با اوست"بود ابراز داشت مرحوم ابوی در تمام مسائل نیت پاکی داشتند و این نیت پاک سبب شد که به این درجات برسند.

وی انتخاب شدنش به عنوان پزشک نمونه استان قم در سال 94 را مدیون تربیت صحیح پدر و مادر بیان کرد و  گفت: یکی از شاخص‌های انتخاب پزشک نمونه، تکریم بیماران بود که   این اصل را در محل کارم  رعایت می کردم.

موحدی لنکرانی افزود: با توجه به رهنمودهای پدر به مسئله تکریم بیماران بسیار توجه داریم و اجازه نمی‌دهیم بیماری ناراضی از مطب خارج شود.

وی با اشاره به اینکه  مرحوم حضرت آیت‌الله فاضل بسیار بر مسائل بهداشتی و درمانی تأکید داشتند گفت: در سال 63 آیت‌الله فاضل اقدام به تأسیس و راه‌اندازی درمانگاه 19 دی کردند و مدت‌ها این درمانگاه به بیماران خدمات ارائه می‌کرد و بعد به علوم پزشکی واگذار شد.

پزشک نمونه استان قم بیان کرد: در سفر مقام معظم رهبری به قم آیت‌الله  العظمی فاضل از ایشان درخواست کردند که استان قم فاقد یک بخش آنژیوگرافی است و پس از آن در یکی از بیمارستان‌های قم این بخش راه‌اندازی شد.

وی با بیان این که آیت الله  العظمی فاضل احترام خاصی برای پزشکان قائل بودند گفت: پزشکانی که برای مراجعه ایشان می‌رسیدند هر نکته پزشکی که می‌گفتند بدون چون و چرا قبول می‌کردند.

موحدی کرمانی عنوان کرد: آیت الله فاضل تأکید بسیاری بر انطباق مسائل پزشکی با مسائل اسلامی داشتند و بسیار پیگیر بودند که اخلاق اسلامی در بیمارستان‌ها رعایت شود.

وی با اشاره به طرح تحول سلامت گفت: این طرح انقلابی در بحث درمان بود و یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بیماران یعنی مسائل مالی را تاحدودی برطرف کرده است.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha