شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
آیت الله فاضل

حوزه/ عضو جامعه مدرسین بیان این که قوانین ناصحیح کار و کارگری به پیکر اقتصاد جامعه و قشر کارگر ضربه وارد کرده است اظهار داشت: باید در برخی از قوانین کشور اصلاح و تجدید نظر شود در غیر این صورت افراد برای کار به میدان نخوهند آمد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی امروز در دیدار رئیس سازمان جوانان حزب کار ایران به فجایع سرزمین فلسطین اشاره کرد و اظهار داشت: باید تمامی مسلمانان  حرکات اسرائیل را رصد کنند و بدانند این رژِم به دنبال محو اسلام و مسلمین است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) حمایت از مسلمانان فلسطین را وظیفه اولیه هر مسلمانی خواند و گفت: امیدواریم ایران همچون گذشته از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنندو شاهد حرکات بهتری باشیم.

آیت الله فاضل سپس با اشاره به اینکه مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران از ابتدا به مسئله کار و کارگر حساسیت خاصی داشتند اظهار داشت: از خصوصیات دین اسلام توجه آن به کار و تقبیح بیکاری است.

استاد حوزه تصریح کرد: پرداخت یارانه از اقدامات بسیار ناصحیحی بود که اجرا شد و باعث بیکاری عده ای از جوانان خوش خیال گردید و عرصه تولید را به افول کشاند.

وی در ادامه افزود: یارانه باعث ورود مسکلات فراوانی در جامعه شد و ضربه بسیاری بدی به کشور وارد کرد و اگر همین پول صرف کارهای عمرانی می شد، بسیار موفق تر بود در حالی که باعث تعطیلی بسیاری از کارخانه ها شد ه است.

آیت الله فاضل لنکرانی  با بیان این که  قوانین ناصحیح کار و کارگری به علت کاهش انگیزه کارفرمایان به پیکر اقتصاد جامعه و قشر کارگر ضربه وارد کرده است  اظهار داشت: باید در برخی از قوانین کشور اصلاح و تجدید نظر شود در غیر این صورت افراد برای کار به میدان نخوهند آمد.

وی در ادامه بیان کرد: انقلاب اسلامی از گذشته تا کنون برروی دوش جوانان بوده و نمی توان گفت، نظام اسلامی از تاثیر گذاری نسبت به این قشر بی تفاوت  بوده،  اینکه کشوری  دارای سرمایه نفت است و از سویی با مسئله پرداخت یارانه  و تحریم مواجه است، توانسته تا حدودی تورم را کنترل نماید مسئله مهمی است.

استاد حوزه علمیه قم در پایان از پر رنگ شدن حضور جوانان در عرصه های اقتصادی کشور تاکید کر و گفت : جوانان باید در همه عرصه ها  اعلام حضور کنند و قانون گزاران نیز نباید مانع ورود جوانان شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha