چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
حجت الاسلام سید حسن حسینی

حوزه/ دشمن پی به اهمیت اخلاق و تربیت برده و به خاطر همین به صورت شبانه روزی در حال برنامه ریزی است تا بشر را به وادی گمراهی بکشاند و این مسئله را با جدیت دنبال می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در تبریز، حجت الاسلام سیدحسن حسینی، مدیر دفتر تربیت اخلاقی معاونت تهذیب حوزه های علمیه، پیش از ظهر امروز در یازدهمین هم اندیشی و دانش افزایی معاونین تهذیب حوزه های استان های سراسر کشور، در شهرستان بناب، گفت: تربیت طلاب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و نیازمند توجه جدی می باشد.

وی با بیان این که رشد و تحول در اسلام از اهمیت بالایی برخوردار است، ابراز داشت: در سیره نبی مکرم اسلام(ع) وائمه معصومین(ع) دیده می شود که حساسیت روی تربیت بسیار بالا است و گوشه هایی از این حساسیت در نامه حضرت امیرالمومنین علی(ع) به امام حسن(ع) دیده می شود.

مدیر دفتر تربیت اخلاقی معاونت تهذیب حوزه های علمیه ادامه داد: دشمن پی به اهمیت اخلاق و تربیت برده و به خاطر همین به صورت شبانه روزی در حال برنامه ریزی است تا بشر را به وادی گمراهی بکشاند و این مسئله را با جدیت دنبال می کنند.

حجت الاسلام حسینی افزود: حوزه های علمیه باید نسبت به امر تهذیب و تربیت اخلاقی توجه بیشتری کنند تا شاهد بهبود روند تربیتی طلاب باشیم.

مدیر دفتر تربیت اخلاقی معاونت تهذیب حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: در طرح میثاق طلبگی، زی و منش طلبگی معرفی و تبیین می شود تا طلاب نسبت به جایگاه و مقام خود آگاهی یابند.

وی با بیان این که باید برنامه هایی تدوین شود تا نتیجه اخلاقی مطلوب حاصل شود، گفت: ضرورت این امر با توجه به شرایط امروز جهان بیشتر احساس می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha