پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
حجت‌‌الاسلام محمد حسین مختاری

حوزه/ رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی، هوشیاری و همدلی ملی را لازمه مقابله با خطر نفوذ فرهنگی دشمن دانست و گفت: به هیچ وجه نباید از خطرات و آسیب های ناشی از نفوذ فرهنگی غافل شویم.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین مختاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر این که خطر نفوذ فرهنگی و سیاسی دشمن بیشتر از نفوذ اقتصادی و امنیتی است، اظهار داشت: اهمیت و حساسیت مسایل فرهنگی آن قدر است که رهبر معظم انقلاب به هر مناسبتی انگشت تاکید بر روی مباحث فرهنگی گذاشته و خواستار هوشیاری همگان به خصوص مسئولان در امر مراقبت از نفوذ دشمن در این عرصه می شوند.

وی افزود: تلاش دشمن برای نفوذ فرهنگی به ویژه در زمانه کنونی از اهمیت بیشتری برخوردار است چرا که در عصر حاضر قطب استکبار با همه توان و استعداد خود به مقابله هویتی و فرهنگی و اعتقادی با نظام جمهوری اسلامی برآمده و می کوشد که به هر طریق ممکن، سیستم فکری و فرهنگی خاص خود را با بهره گیری از ابزارهای نوین در جامعه ما حاکم سازد و به شومش در بحث تهاجم فرهنگی دست یابد.

استاد حوزه علمیه قم همچنین بیان داشت: گرچه مسایل اقتصادی و سیاسی نیز از اهمیت فوق العاده ای برخوردار هستند اما همان طور که رهبری نیز اشاره داشتند، عوارض و آسیب های ناشی از نفوذ و تهاجم فرهنگی دشمن بسیار بیشتر و مخرب است و همین مساله نیز ضرورت هوشیاری و جدیت همگان به خصوص مسئولان در مواجهه با تلاش های دشمن را می رساند.

وی با اشاره به این که فرهنگ هویت ذاتی جامعه را شکل می دهد، افزود: بی شک در سایه همدلی و همزبانی در عرصه فرهنگی و احساس دغدغه و تکلیف در این باره البته به دور از فضای جناحی می توان به مقاومت در برابر شبیخون فرهنگی دشمن اُمید داشت و نقشه های آن را در جهت رخنه به کشورمان خنثی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha