شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام صادق محمدی - اصول فقه

حوزه/ نائب رئیس اول مجمع عمومی جامعه مدرسین گفت: دولت وهابی صهیونیستی عربستانی، روحیه بسیار خشن، بی‌منطق و در واقع نامهربانی با زائران دارند و این حادثه خونین را نمی‌توان به زائرین نسبت داد.

حجت الاسلام و المسلمین  سید صادق محمدی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به فاجعه بسیار تلخ و بزرگی که در روز عید قربان در منا اتفاق افتاده است اظهارداشت: در اینکه مسئولیت اصلی این حادثه بر گردن دولت عربستان است هیچ شک و شبهه‌ای نیست.

نائب رئیس اول مجمع عمومی جامعه مدرسین با اشاره به عوامل این فاجعه اسفبار ادامه داد: اولین احتمال بسیار قوی سوء تدبیر و عدم مدیریت کافی در بین مأمورین و مراکز تصمیم‌گیری در عربستان است.

وی با اشاره به عوامل دیگر این حادثه گفت: عربستان در حال جنگ فرسایشی با دولت و مردم یمن است و در واقع جنگ فرسایشی علاوه بر تخریب روحیه کشور جنگ طلب در واقع عاملی می‌تواند باشد برای اعزام نیروهای مدیریتی و نظامی برای جنگی که به راه انداختند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی ابراز داشت: عربستان نیروهای خود را به اطراف مرزهای خودش گسیل کرده است و با توجه به اینکه سه استان از عربستان اکنون در دست نیروهای انصار الله است با این تحلیل می‌توان یکی از عوامل این حادثه خونین را در واقع کمبود نیرو در مراسم منا دانست.

وی با بیان اینکه نیروهای عربستان با یک روحیه خشن توجهی به شخصیت زائرین ندارند افزود: دولت وهابی صهیونیستی عربستان و نیروهای عربستانی یک روحیه بسیار خشن، بی‌منطق و در واقع نامهربانی با زائران دارند و این حادثه خونین را نمی‌توان به زائرین نسبت داد.

نائب رئیس اول مجمع عمومی جامعه مدرسین با اشاره به مطرح شدن پیشنهاد برگزاری نشستی بین‌المللی برای بررسی مدیریت عربستان در مراسم حج گفت: امیدوارم که این نشست بین‌المللی و کارهای حقوق انجام شود و بتواند با تحت فشار قرار دادن عربستان این مدیریت را از انحصاری بودن خارج کند.

وی با اشاره به سخن امام(ره) که فرمودند، عربستان مدیریت حج را نمی‌تواند داشته باشد بیان کرد: اکنون این پیش‌بینی و نظر بلند امام هویدا شده است که عربستان قدرت مدیریت این سرزمین مقدس را ندارد و مدیریت باید به کشورهای اسلامی داده شود یا حداقل عربستان بپذیرد که کشورهای دیگر هم در مدیریت حرمین شریفین در ایام حج مشارکت داشته باشند.

 انتهای پیام/313/30

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha