یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام کعبی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: بی شک آل سعود چاره ای جز پذیرش مسئولیت کشته شدن صدها تن از زایران خانه خدا در سرزمین منا را ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین کعبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن تسلیت کشته شدن بیش از 2 هزار تن از حاجیان در منا از جمله هموطنان ایرانی ابراز داشت: حقیقتاً این فاجعه بار دیگر نشان داد که آل سعود چقدر در برگزاری مناسک حج و تامین امنیت حاجیان و زایران خانه خدا ، ناتوان و بی کفایت و بی لیاقت است.

وی افزود: همین چند روز پیش نیز بر اثر سقوط جرثقیل های عظیم الجثه بر سر حجاج بیگانه ، تعداد دیگری نیز متاسفانه کشته شدند و این در حالی است که مسئولان کشور عربستان به هیچ وجه تدابیر لازم را برای عدم تکرار چنین مسایلی نیندیشیده اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که عربستان در قبال این فاجعه ، مسئولیت جزایی و بین المللی دارد، گفت: باید یک کمیته بررسی و تحقیق از سوی سازمان های بین المللی از جمله سازمان کنفرانس اسلامی تشکیل شود تا مسببان این واقعه شناسایی و مجازات گردند.

وی بیان داشت: به هر حال تامین امنیت کامل حجاج بیت الله الحرام به خصوص در ایام حج تمتع بر عهده دولت عربستان است، ولی متاسفانه سران این کشور بیشتر فکر و ذهنشان مشغول کشتار در یمن است تا حفظ امنیت مسلمانان دنیا که برای انجام حج به سرزمین حجاز می آیند.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha