یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام رجبی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: با وقوع حادثه دلخراش منا آن هم تنها چند روز بعد از حادثه سقوط جرثقیل در مکه ، برای دنیا به عینه ثابت شد که آل سعود در اداره حرمین شریفین واقعاً بی کفایت و بی لیاقت است.

حجت الاسلام و المسلمین رجبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن تسلیت این واقعه جانسوز به ساحت مقدس امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری ، علما و مراجع عظام و به خصوص خانواده های داغدار این حادثه اظهار داشت: حوادث پی در پی و کشته شدن صدها تن از حجاج خانه خدا در مراسم حج امسال باید از ابعاد و زوایای گوناگون مورد بررسی قرار گرفته و سو مدیریت مسئولان و عوامل باعث و بانی آن باید دقیقاً مشخص شود.

وی افزود: همان طور که مقام معظم رهبری و مراجع بزرگوار تقلید فرموده اند عربستان سعودی باید مسئولیت این واقعه را به طور کامل برعهده بگیرد و در پی جبران آن برآید.

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) همچنین گفت: همه مسلمانان جهان و سازمان های بین المللی باید این قضیه را پیگیری کرده و با آن برخورد قاطعانه ای داشته باشند تا دیگر شاهد تکرار چنین فجایع خونباری در حرم امن الهی نباشیم.

وی در ادامه صحبت های خود گریزی هم به جنایات سعودی ها در یمن زد و افزود: حکام عربستان به جای آن که به فکر تامین امنیت حجاج بیت الله الحرام باشند، ناجوانمردانه بمب و موشک بر سر مردم بی دفاع یمن فرو می ریزند، اما باید بدانند که جنایات آن ها بی پاسخ نخواهد ماند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha