جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
جشنواره خاطره نگاری اشراق ویژه طلاب

حوزه/ نخستین جشنواره سراسری خاطره نگاری اشراق با موضوع «خاطرات تبلیغی طلاب حوزه های علمیه» برگزارمی شود.

به گزارش خبر گزاری«حوزه» حجت الاسلام محمد مهدی بهداروند، رئیس کمیته تاریخ نگاری شفاهی طلاب امروز در نشست خبری فراخوان نخستین جشنواره سراسری خاطره نگاری اشراق  که در مرکز فرهنگی هنری و معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه های علمیه برگزار شد به اهداف و برنامه های این جشنواره پرداخت.

وی با بیان اینکه جشنواره خاطره نگاری اشراق، اولین جشنواره سراسری¬ است که با موضوع خاطرات تبلیغی روحانیون برگزار می شود از جمله اهداف برگزاری این جشنواره  را  ثبت و رصد کردن خاطرات تبلیغی طلاب و فضلای مبلغ برای تأثیرگزاری بیشتر در جامعه، انتقال تجارب تبلیغی برای نسل های دیگر و شناسایی خاطرات آنها عنوان کرد.

 حجت الاسلام بهداروند با بیان اینکه برای عملیاتی کردن این برنامه کمیته هایی مانند خاطره نگاری تشکیل شده است، افزود: حوزه خواستگاه خاطرات تبلیغی زیادی است و یقینا طلاب و فضلای هستند که  دارای روایت بسیار جذاب و تکان دهنده ای از سفرهای تبلیغی بوده و می توانند از این طریق به پویایی جامعه کمک فروانی کنند.

حجت الاسلام محمد مهدی بهداروند بر ضرورت همکاری  ملبغین  برای جمع آوری خاطرات تاکید کرد و اظهار داشت: قطعا  انتشار این گونه مباحث  به صورت کتاب می تواند تحول عظیمی در جامعه و در ابعاد مختلف اخلاقی و اجتماعی داشته باشد.

 وی خاطر نشان ساخت: یکی از امتیازات این فراخوان بین المللی بودن این خاطر است یعنی مبلغینی که برای سفر تبلیغی به خارج کشور رفته بودند هم می توانند در این امر شرکت کنند و به یاری این دبیرخانه بشتابند.

در ادامه محمد حسنی، رئیس  مرکز فرهنگی هنری و معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه های علمیه در سخنانی بابیان اینکه خاطرات تبلیغی، سرمایه عظیمی و گران قدری است که در اختیار مبلغین است بر ضرورت همکاری روحانیون با این مرکز برای ارائه این گونه خاطرات تأکید کرد.

 وی با اشاره به اینکه ثبت خاطرات، یاداشت روزانه و روایت و داستان مستند حوادث از جمله مسائلی بوده که موجب پویایی دفاع مقدس و رشادت های جوانان این مرز بوم شده اظهار داشت: باز گورکردن خاطرات تا کنون نقش بسیار مهمی رد زنده نگه داشتن جنگ تحمیلی و حتی سینمایی دافع مقدس داشته و اگر آن یاداشت ها و وصیت نامه ها و بیان خاطران نبود کسی از رشادت های جوانان اطلاعی نمی داشت.

در ادامه اکبر دیزنگاه، دبیر این جشنواره با بیان اینکه این جشنواره دارای بخش اصلی و ویژه است اظهار داشت: بخش اصلی به سه قسم سفرنامه تبلیغی، روز نوشت و خاطره بلند، کوتاه و نیمه بلند تقسیم می شود.

 وی با بیان اینکه تا کنون 100 قطعه اثر به این دبیر خانه رسیده، افزود: از میان این تعداد، 20 مورد مربوط به سفرنامه و الباقی در ارتباط با خاطره است.

لازم به ذکر است مبلغین گرامی تا 15 آبان ماه فرصت دارند تا خاطرات تبلیغی خود را به نشانی این دبیرخانه در قم، صفائیه، کوچه 21، فرعی اول سمت چپ، پلاک 50 بفرستند.

آدرس وب سایت نیز به نشانی   khatereh.Eshragh.info می باشد.

 انتهای پیام:40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha