سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
محمد حسنی رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

حوزه/ رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات با اشاره به برگزاری جشنواره خاطره نگاری، گفت این جشنواره دوازدهم اسفندماه سال جاری با حضور پیشکسوتان حوزه خاطره نگاری همچون استاد قرائتی و سرهنگی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر محمد حسنی عصر امروز در  نشستی خبری با اصحاب رسانه استان قم به ارائه گزارشی از فعالیت های مرکز فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی در عرصه هنر پرداخت و گفت: پس از پیروزی انقلاب، دفتر تبلیغات به عنوان مرکزی فرهنگی، بخش هنر را برای تأثیرگذاری بیشتر در ترویج شعائر دینی ایجاد کرده است.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی ادامه داد: بسیاری از فعالیت های این مرکز در سطح ملی تأثیرگذار است؛ به نحوی که تاکنون دست اندرکار چند دوره از جشنواره های فیلم و موسیقی فجر بوده ایم.

 دکتر حسنی به أهم فعالیت های مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اشاره کرد و گفت: اگرچه أفت و خیزهایی در عرصه هنر وجود داشته؛ ولی به مرور زمان فعالیت های خوبی در ادامه راه مانند برگزاری جشنواره های  تجسمی، ادبیات، شعر، داستان، رسانه، ادبیات نمایشی، آموزش در موضوعات مختلف هنری، جریان سازی فعالیت کارگاهی، اردوهای آموزشی و تولید نشریات در سطح ملی صورت گرفته است.

 وی اظهار داشت: این مرکز در عرصه های هنری برنامه های مختلفی اعم از ادبیات هنرهای تجسمی، تئاتر، نمایش، فیلم، آموزش و تولید اثر داشته و جشنواره های متعددی برگزار می کند که  از جمله  آن جشنواره شعر و فیلم اشراق می باشد.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات با اشاره به برگزاری جشنواره خاطره نگاری، ابراز داشت: این جشنواره دوازدهم اسفندماه سال جاری با حضور پیشکسوتان حوزه خاطره نگاری همچون استاد قرائتی و آقای سرهنگی برگزار خواهد شد.

در ادامه این نشست، آقای بنک دار، دبیر جشواره فیلم اشراق به ویژگی های این جشنواره اشاره کرد و گفت: اثرات بسیاری در موضوعات گوناگون از 28 استان به دبیرخانه جشنواره فیلم اشراق ارسال شد که نشان دهنده آن است که این جشنواره به معنای واقعی ملی شده است.

وی ادامه داد: پژوهش، تله فیلم، مستند بلند و فیلمنامه بلند به این جشنواره اضافه شد که موجب حرفه ای تر شدن این جشنواره گشته است.

دبیر جشنواره فیلم اشراق خاطرنشان ساخت: به اذعان شرکت کنندگان، سطح کیفی و هنری آثار رشد ملموسی داشته و جایگاه خود را در جامعه هنری تثبیت کرده است.

بنک دار یادآور شد: یکی از  اهداف عالی ما در این جشنواره، ارزیابی آثار روحانیت در حوزه فیلم بوده است.

وی افزود: این جشنواره تأثیرات مناسبی از دو جشنواره گذشته داشته است؛ چراکه در گذشته طلاب آنچنان به جنبه های تکنیکی و هنری توجه نداشتند؛ اما در این جشنواره شاهد رشد مناسبی بوده ایم.

دبیر سومین جشنواره فیلم اشراق تصریح کرد: هدف ما در مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات، تربیت حرفه ای هنرمند طلبه نیست؛ بلکه به دنبال آن هستیم که حوزه های علمیه در بخش های نرم افزاری ورود پیدا کنند.

انتهای پیام      40/313

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha