یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
حجت الاسلام کمیل باقر زاده

حوزه/ شهدا به خاطر حاكميت دين خدا و ارزش هاي اسلامي جان خود را فدا کردند، همچنان كه امام حسين (ع) به خاطر زنده نگه داشتن نام اسلام قيام خود را آغاز كردند و حادثه عاشورا رقم خورد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از همدان، حجت الاسلام سيد كميل باقر زاده، در مراسم ياد واره 34 شهيد جاويد الاثر شهرستان تويسركان، در مسجد جامع این شهرستان، گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: مسيري كه شهدا رفتند، مسير نور بود .

وی با اشاره به این که شهدا در اين مسير دو هدف فردي و اجتماعي را دنبال کردند، ابراز داشت: شهدا در بعد فردي رسيدن به لقاءالله  را در نظر داشتند و هدف اجتماعی آنان نیز حاكميت دین خدا بر جامعه و گسترش عدالت بود .

سخنران این مراسم تاکید کرد: شهدا به خاطر حاكميت دين خدا و ارزش هاي اسلامي جان خود را فدا کردند، همچنان كه امام حسين (ع) به خاطر زنده نگه داشتن نام اسلام قيام خود را آغاز كردند وحادثه عاشورا رقم خورد.

حجت الاسلام باقر زاده با اشاره به تفاوت نگاه اسلام و غرب به انسان، افزود: در تمدن غربي، مادیات محوریت دارد، ولي هدف در جامعه اسلامي رسیدن قرب الهي و انجام تكليف است.

 وي با اشاره به جهاد في سبيل الله، خاطرنشان کرد: برخی گمان مي كنند جهاد در راه خدا يعني فقط جهاد نظامي، در حالي كه در روايات اسلامي از اين جهاد به عنوان جهاد اصغر تعبير مي شود و جهاد اكبر همان مجاهده با نفس است.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha