شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
هیئت مذهبی

حوزه/ رئیس هیاتهای مذهبی کشورگفت:هم اکنون ۹۱هزار هیات مذهبی در کشور فعالیت می کنند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام دریکوند عصر امروز در نشست با مداحان و شاعران استان با اعلام این خبر گفت:از این تعداد ۲هزار و ۷۰۰هیات مذهبی به استان لرستان اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه در استان لرستان ۲هزارو ۳۲۰مداح به ترویج شعائر دینی مشغول هستند افزود:مداحان نقش مهمی در ترویج باورهای دینی و تعمیق و استحکام اعتقادات مردمی دارند لذا باید در این زمینه از آگاهی لازم در زمینه فعالیت خود بهره مند باشند.

رئیس هیات های مذهبی کشور با اشاره به اینکه هیات مذهبی نیز در ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) و آموزه های اسلامی در بین مردم نقش بسزایی دارند یادآور شد:روسا و مداحان هیات های مذهبی باید با برگزاری برنامه های هدفمند و کارآمد تلاش کنند تا بهترین الگو برای فعالیت جوانان در دستگاه خدمت به اهل بیت(ع) باشند.

حجت الاسلام دریکوند، با بیان اینکه مداحان و شاعران خادم ائمه اطهار علیهم السلام باید  تمام تلاش خود را در راستای معرفت افزایی برنامه های هیات به کار گیرند تصریح کرد:تمام عوامل برگزاری مراسمات مذهبی باید برنامه های خود را در راستای افزایش بصیرت دینی،ولایت مداری و همچنین دشمن شناسی پیش برند.

بازوند، مدیر کل صدا و سیمای استان لرستان نیز شیوه مطلوب برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم و مضمون و محتوای اشعار را در پخش این مراسم از شبکه های سراسری با اهمیت دانست و خاطر نشان کرد:شاعران و مداحان نیز باید در ارائه مطالب خود در مدح و رسای اهل بیت(ع) منابع غنی و معتبری ارائه دهند.

در این نشست مداحان و شاعران استان هم راهکارهای خود را برای برگزاری مناسب مراسم ماه محرم و صفر ارائه کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha