جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
همایش تبلیغ در عراق

حوزه/ آیت الله حکیم خطاب به مبلغان محرم گفتند: مبلغان باید از فرصت ماه محرم برای ترویج فرهنگ عمومی دینی و آموزش عقاید و احکام و آشنا کردن مردم با بزرگان دینی استفاده کنند و مردم به را واجبات و تکالیف خود آشنا سازند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، بیست و نهمین کنفراس تبلیغ در عراق با پیام آیات عظام اسحاق فیاض، محمد سعید حکیم، بشیر النجفی و سخنرانی سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق برگزار شد.

آیت الله العظمی حکیم: ذکر مصیبت از ضرورت های ماه محرم است

آیت الله سید محمد سعید حکیم در پیام خود به این همایش که توسط حجت الاسلام والمسلمین سید علاء الحکیم قرائت شد از سیاستمداران خواستند با هم در جهت تقویت دولت و حکومت و حل مشکلات آوارگان و سرپرستی خانواده های شهدا و مجروحان متحد شوند.

ایشان افزودند: مبلغان باید از فرصت ماه محرم برای ترویج فرهنگ عمومی دینی و آموزش عقاید و احکام و آشنا کردن مردم با بزرگان دینی استفاده کنند و مردم به را واجبات و تکالیف خود آشنا سازند .

آیت الله حکیم خاطر نشان کردند: یکی از ضرورت های تبلیغی این ماه، تبیین مظلومیت اهل بیت و سید الشهدا و گریه و عزاداری بر این مصیبت ها می باشد تا بخشی از حق دوستی آنها ادا شود و ذکر مصیبت های آنها بهانه ای برای تاسی و پیروی از این بزرگان باشد.

آیت الله بشیر النجفی: ماه محرم فرصتی برای تجدید قوا جهت جنگ با دشمن

پیام آیت الله بشیر النجفی به این همایش نیز توسط فرزند ایشان شیخ علی النجفی قرائت شد.

آیت الله نجفی در این پیام از مبلغان خواستند از ماه محرم به عنوان فرصتی برای تشویق مردم به جهاد و مبارزه با تکفیری ها استفاده کنند.

ایشان خطاب به مبلغان ماه محرم گفتند: خداوند متعال به شما توفیق جهاد و عمل در راه خود و ترویج دین و هدایت مردم را ارزانی داشته است در این روز ها در آستانه ماهی قرار داریم که ماه شهادت امام حسین(ع) است و خیمه های عزاداری به این مناسبت در همه جا برپا می شود و وظیفه ما این است که مردم را جمع کرده و التزام به دستورات دینی و رسالت امام حسین(ع) را به آنها یادآور شویم.

آیت الله فیاض: کشور به میراث های نظام گذشته مبتلا است

آیت الله العظمی اسحاق فیاض در پیام خود به این کنفراس که توسط حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی الربیعی قرائت شد گفتند: کشور از بحران بی اعتمادی به مسئولان رنج می برد که این بحران نیز میراث نظام فاسد گذشته می باشد.

ایشان افزودند: در چنین شرایطی ضروری است که مسئولان کشور از میان مؤمنان مجاهد و داوطلبان بسیجی جنگ با داعش انتخاب شوند.

آیت الله فیاض در مورد تبلیغ نیز خاطر نشان کردند: تبلیغ در ماه محرم نقش عظیمی دارد؛ چرا که تاثیر زیادی در میان مردم دارد و ماه محرم فرصتی برای شستشوی دل ها و هدایت جاهلان است.

ایشان افزودند: مبلغان در جریان تبلیغ خود نباید به سرزنش ها توجه کنند و کلام و سخن آنها نیز باید مستند و صریح و رو شن باشد و تلاش کنند در این روزها از افراط در گفتار و رفتار پرهیز کنند و زمینه اعتماد مردم را به سخنان خود فراهم سازند.

سید عمار حکیم: امروز تمام جهان به جایگاه مرجعیت پی برده

سید عمار حکیم در سخنان خود در بیست و نهمین همایش تبلیغی که در آستانه ماه محرم در عراق برگزار می شود گفت: خداوند با این کشور بر ما منت نهاده چون عراق ما سرزمین علی و حسین علیهما السلام است و به خواست خدا روزی از همین کشور پرچم یاری امام زمان علیه السلام را به دست خواهیم گرفت.

وی خطاب به مبلغان ماه محرم گفت: ما در روزگار فتنه زندگی می کنیم و از این رو شما مسئولیت سنگینی بر عهده دارید چون شما در خط مقدم دفاع از ایمان جامعه در برابر سیل افراط و تکفیر و تروریسم حضور دارید و البته پیروز این میدان کسانی هستند که از عقیده و ایمان محکم تری برخوردار باشند و جنگ امروز ما با تکفیری ها جنگی مقدس است، چون مستند به فتوای مبارک مرجعیت می باشد.

سید حکیم گفت: مرجعیت از نعمت های بزرگ خداوند است که به ما ارزانی داشته و ما سال ها است که قدر و عظمت این مرجعیت را می دانیم، اما امروز تمام جهان به فضل خداوند متعال به جایگاه مرجعیت پی برده است.

 

 

کلمات کلیدی: همایش مبلغان، عراق، مراجع تقلید عراق

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha