سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
کد خبر: 359727
۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵
امامزاده حسن(ع) قزوین

حوزه/ تولیت آستان امامزاده حسین(ع) قزوین با بیان این که گریه بر مصائب اهل‌بیت(ع) دارای اجر و پاداش بسیار بالایی است گفت: معرفت افزایی لازمه عزاداری با اخلاص است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام احمد باقری، شب گذشته در حسینیه آستان  مقدس امامزاده حسن(ع) قزوین به بیان اهمیت عزاداری برای ائمه(ع) پرداخت و با اشاره به این که گریه بر مصائب اهل‌بیت(ع) دارای اجر و پاداش بسیار بالایی است ، اظهار داشت: در روایات به گریه کردن و عزاداری برای مصائب اهل‌بیت(ع) بسیار تأکید شده است و البته آن چیز که بیشتر از این موضوع به آن اشاره شده است، معرفت افزایی نسبت به ائمه معصوم(ع) می‌باشد که لازمه عزاداری با اخلاص برای اهل‌بیت(ع) است.

وی در ادامه به بررسی ویژگی‌های انسان‌ سالم و خدادوست پرداخت و تصریح کرد: یک ویژگی‌ انسان‌های سالم این است که تمام خواسته‌هایشان را با دعا و توسل به خداوند متعال به دست می‌آورند و هرگز به کسی برای درخواست کمک رجوع نمی‌کنند و هیچگاه در گرفتاری ها و مشقت خداوند را فراموش نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام باقری افزود: یکی دیگر از ویژگی‌های انسان‌ سالم، این است که سعی می‌کند تا بدون اینکه جلب توجه کند و کسی از آن مطلع شود به نیازمندان کمک کند و در راه خدا صدقه بدهد.

وی یکی دیگر از ویژگی انسان های سالم را صبر بر مصائب خواند و ابراز داشت: هنگامی که مصیبت بر این افراد وارد می‌شود، در برابر آن صبر می‌کنند و مصیبتشان را از دیگران مخفی نگاه می‌دارند و تنها از خداوند طلب صبر و بردباری می‌نمایند.

تولیت آستان امامزاده حسین(ع) قزوین در پایان با بیان این که روز 24 ذی‌الحجة، مصادف با روز مباهله پیامبر اکرم(ص) با عده‌ای از مشرکان است، افزود: مباهله در لغت به معنای نفرین کردن در حق کسی می‌باشد، و در این روز پیامبر اسلام(ص) پس از اینکه با سرسختی مشرکان مواجه شد، آنان را به مباهله دعوت کرد تا حق آشکار شود، به همین خاطر این روز را روز مباهله نامیدند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha