یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تظاهرت ضد اسلام

حوزه/ گروه‌های افراطی نژادپرست و اسلام‌ستیز امریکا اعلام کرده‌اند امروز جمعه ۱۷ مهر و فردا شنبه ۱۸ مهر در حدود ۲۰ شهر امریکا تظاهرات‌ ضد اسلامی مسلحانه برپا خواهند کرد و این اقدام آنها واکنش پیروان سایر ادیان را در پی داشته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از هافینگتون پست، در حالی که آمار نشان می‌دهد نژادپرستان سفیدپوست و تروریسم بومی، تهدیدی بس بزرگتر از خطر اسلام افراطی برای جامعه امریکاست، گروه‌های افراطی نژادپرست و اسلام‌ستیز در امریکا اعلام کردند همانند امروز، فردا هم در حدود 20 شهر امریکا تظاهرات‌ ضد اسلامی مسلحانه برپا می کنند؛ این راهپیمایی‌ها قرار است در مقابل مساجد، مدارس و مراکز اسلامی شهرهای مختلف امریکا برگزار شود.

از سوی دیگر رهبران اسلامی امریکا از مسلمانان این کشور خواسته‌اند که از درگیری مستقیم با تظاهرکنندگان اسلام‌ستیز بپرهیزند و سعی کنند در مقابل پیام‌آوران کینه و دشمنی، همچنان به اصول اخلاقی پایبند بمانند.

هشدار شورای روابط اسلامی امریکا

شورای روابط اسلامی امریکا با توجه به امکان مسلح بودن شرکت‌کنندگان در این تجمعات به مسئولین مساجد توصیه کرده است که تمهیدات امنیتی فوق‌العاده‌ای برای مساجد در نظر بگیرند. در بیانیه این شورا آمده است: بسیاری از تجمعات اعلام شده ممکن است اصلا شکل نگیرد یا تعداد معدودی در آنها شرکت کنند، اما با توجه به اظهارات اسلام‌ستیزانه برخی مقامات مملکتی در روزهای اخیر و تأیید احساسات ضداسلامی توسط آنها، جانب احتیاط این است که مراکز اسلامی آماده وقوع هر پیشامدی باشند.

برنامه پیروان سایر ادیان برای حمایت از مسلمانان

در این میان گروه‌هایی از پیروان سایر ادیان در این کشور، مخالفت خود را با این تظاهرات‌ها اعلام کرده و برنامه‌هایی در حمایت از مسلمانان در مقابل این کینه‌توزی‌ها اعلام کرده‌اند.  برخی از برنامه‌های اعلام شده توسط گروه‌های دینی مختلف در برابر این تجمعات نژادپرستانه بدین قرار است:

شورای میان‌دینی شهراسپوكن در ایالت واشنگتن امریکا برای روز 18 مهر،  ضیافت نهاری  در مرکز اسلامی اسپوکن ترتیب داده است و از همه مردم از اقشار و ادیان مختلف خواسته تا در این ضیافت شرکت کنند تا ضمن نشان دادن حمایت خود از مسلمانان از این فرصت برای آشنایی بیشتر با جامعه مسلمانان این شهر استفاده کنند. اهالی برخی از کلیساها و سایر گروه‌ها اعلام کرده‌اند که در این مراسم شرکت خواهند کرد. در اطلاعیه یکی از گروه‌های شرکت‌کننده در این ضیافت آمده است: با توجه به اتفاقات ضداسلامی اخیر در اسپوکن، احتمال شکل گرفتن تجمع اسلام‌ستیزانه در این شهر در روزهای اعلام شده زیاد است. بنابراین  در این روزها بیایید با همسایگان مسلمانمان جشنی برپا کنیم و به آنها یادآوری کنیم که ما به حضورشان در جامعه نیازمندیم.

جامعه میان‌دینی شهر سیاتل امریکا امروز جمعه 17 مهر میزبان نماز جمعه مسلمانان شهر خواهد بود. قبل از مراسم نماز جمعه هم در راستای آشنا کردن مردم با حقیقت زندگی مسلمانان فیلمی در این مرکز اکران خواهد شد. مسئولین این مرکز امیدوارند اکران این فیلم به ایجاد آگاهی، حسن نیت و همدلی بین پیروان ادیان مختلف و مسلمانان کمک کند.

جامعه مسیحیان کاتولیک شهر تولیدو در ایالت اوهایو با همکاری مرکز اسلامی تولیدو میزگردی برای گفتگو درباره روابط مسلمانان و مسیحیان ترتیب داده‌اند. هدف این میزگرد ایجاد شناخت و درک متقابل بین مسیحیان و مسلمانان اعلام شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha