یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 359912
۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
حجت الاسلام مرتضی خاکباز - لرستان

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان، از برگزاری ۵ تجمع بزرگ عاشورایی محرم در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام مرتضی خاکباز، ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، با تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع) با اعلام این مطلب اظهارداشت: همزمان با ورود کاروان امام حسین(ع) به کربلا و در شب دوم محرم اولین همایش محرم در استان برگزار می شود.

وی با اشاره به این که دومین همایش محرم با عنوان شیرخوارگان حسینی در امامزاده زید بن علی( ع) خرم آباد برگزار می شود، افزود: عصر همان روز نیز همایش تجمع لبیک یا حسین (ع) نیز در خرم آباد با شرکت عظیم عزاداران حسینی( ع) نیز در مرکز استان برگزار می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان با اعلام این که در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی نیز دو تجمع بزرگ در امامزادگان و بقاع متبرکه استان برگزار می شود تصریح کردرهروان حضرت زینب(س) نیز در روز دوازدهم ماه محرم در خرم آباد تجمع نموده و با قافله سالار کربلا حضرت زینب کبری(س) همدردی می کنند.

حجت الاسلام خاکباز ، در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری این مطلب که استان لرستان در برگزاری طرح آرامش بهاری در بین استان های کشور خوش درخشیده، خاطر نشان کرد: طرح آرامش بهاری هر ساله از ۲۸اسفند در بقاع متبرکه آغاز و تا ۱۷ فروردین برای زائران امامزاده های استان برگزار می شود.

وی در پایان با اشاره به طرحهای یاس نبوی ویژه ایام شهادت حضرت زهرا(س) نیز گفت:این استان در برگزاری این سوگواره نیز جز استانهای موفق بوده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان در پایان با اشاره به طرح تربیت حافظان قرآن کریم این نهاد گفت:لرستان در طول ۴سال گذشته بیش از ۲۳هزار نفر قران امور را در سامانه ثبت نام کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha