جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
کد خبر: 360171
۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶
کتاب سبک هتلداری

حوزه /موسسه دین و معنویت آل یاسین، کتاب سبک هتلداری پایدار با نگرش به منابع اسلامی را منتشرکرد.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری«حوزه» مقصود از هتلداری اسلامی که عنوان اصلی این کتاب است، طرح یک شعار نیست بلکه اثبات این واقعیت است که با استفاده از آموزه‌های مکتب متعالی اسلام می‌توان هتلی طراحی کرد که مطابق با معیارهای اسلامی باشد.

کتاب هتلداری اسلامی در پی آن است که با الگوگیری از فرهنگ اصیل اسلامی و با استفاده از رهنمودهای آیات الهی و کلمات پیشوایان دینی، صنعت هتلداری را از منظر آموزه‌های اسلامی بررسی کند.

لذا اصول بحث شامل دو بخش می‌شود؛ بایسته‌هایی که ناظر به عوامل، کارمندان، کارکنان و مدیریت هتل است و بایسته‌هایی که ناظر به ساخت سازه و ساختمان هتل می‌باشد. بیان این مطلب بدان معنا نیست که در ساختار هتل از پیشرفت‌های علمی و فنی استفاده نشود بلکه منظور این است که در کنار استفاده از آنها معیارهای اسلامی نیز مد نظر قرار گیرد.

این اثر به قلم حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی فعالی با همکاری حجت الاسلام حمید فلاحتی نگاشته شده است، صعنت هتلداری به عنوان یکی از مهترین عناصر گردشگری از زوایای مختلف مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته و با بهره گیری از آیات و روایات تلاش شده الگویی از هتلداری براساس معیارها و آموزه های اسلامی ارائه گردد.

مطالب این کتاب در سه فصل تنظیم شده است؛ فصل اول با عنوان چیستی، پیشینه و انواع هتل، کنکاشی در متون تاریخی و اسلامی است برای بررسی معنای هتل، جایگاه صنعت هتلداری، پیشینه هتلداری در جهان غرب، تمدن اسلامی و تاریخ ایران زمین و بیان انواع هتل.

فصل دوم با عنوان بایسته‌های هتلداری در پی آن است تا نظام آراستگی را در ارتباط با مشتری و مهمان بیان کند در این قسمت مطالبی در خصوص آراستگی ظاهر کارکنان، آراستگی محیط هتل و آراستگی رفتار کارکنان بیان می‌شود.

در فصل سوم این مجموعه، آسیب‌های این صنعت مورد بررسی قرار گرفته است. این آسیب‌ها در دو دسته جا گرفته اند؛ آسیب‌های اخلاقی رفتاری و آسیب‌های محیطی.

به گزارش روابط عمومی موسسه دین و معنویت آل یاسین، این کتاب ازمجموعه آثارسبک زندگی اسلامی  می باشد که توسط این موسسه به چاپ رسیده است . 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha