جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
آثار شیخ محمدتقی رازی نجفی اصفهانی

حوزه/ کتاب «احوال و آثار شیخ محمدتقی رازی نجفی اصفهانی و خاندانش» به قلم رحیم قاسمی، از سوی انتشارات مؤسسه کتاب شناسی شیعه بر روی پیشخوان کتابفروشی ها قرار گرفت.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه» کتاب مذکور در 4 فصل به همراه بخش پیوست تدوین یافته است.

نویسنده در مقدمه کتاب، منابع شرح حال خاندان نجفی را ارائه می دهد. فصل اول کتاب با عنوان «شیخ محمدتقی نجفی اصفهانی و برادرش صاحب فصول» نام گرفته و موضوعات مختلفی همچون ولادت و خاندان، همدرسان شیخ محمدتقی در درس کاشف الغطاء، مهاجرت به ایران، تدریس و زعامت علامه رازی در اصفهان، مقامات علمی و معنوی علامه رازی، کلام بزرگان درباره وی، تألیفات، وفات، فرزندان و اعقاب، شیخ محمد حسین اصفهانی حائری (صاحب فصول) و ... می باشد.

در فصل دوم که با موضوع «آیت الله حاج شیخ محمدباقر نجفی فرزند شیخ محمد تقی» نام گرفته، مباحثی چون: اساتید، معاصران، اوصاف و خدمات، تألیفات، شاگردان، مشرب اخلاقی و.... ارائه شده است.

فصل سوم به «فرزندان آیت الله حاج شیخ محمدباقر نجفی» اختصاص داشته و مقامات معنوی، تحصیلات، اساتید، شاگردان، خدمات جایگاه شش فرزند وی را به تفصیل به بحث گذاشته است.

فصل چهارم، زندگینامه مفصل «علامه شیخ ابوالمجد محمد رضا نجفی» را در مراتب مختلف به خوانندگان ارائه می دهد.

قسمت پایانی کتاب به «پیوست ها» نام گرفته و سال شمار زندگی 9 تن از علمای خاندان نجفی اصفهانی را منتشر کرده است و در پیوست های دیگر، مطالبی چون زندگی نامه خودنوشت شیخ محمد رضانجفی، نامه ها، شرح حال خطی، این خاندان ومشجّره خاندان رازی  نجفی اصفهانی را ارائه می دهد.

کتاب «احوال و آثار شیخ محمدتقی رازی نجفی اصفهانی و خاندانش» به قلم رحیم قاسمی، در 896 صفحه از سوی انتشارات مؤسسه کتاب شناسی شیعه منتشر شده است.

علاقه مندان برای تهیه کتاب به نشانی: قم، ابتدای خیابان شهداء، کلبه شروق، مراجعه کرده و یا با تلفن: 37838144-025 تماس بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha