شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
امام حسین(ع)

حوزه/ استاد حوزه علمیه خوزستان، گفت: به جرأت می توان گفت قیام امام حسین(ع) برای سلامت و صیانت از دین و همچنین جلوگیری از تحریفات صورت گرفت، لذا ماهیت آن نباید دست خوش تحریف شود..

حجت الاسلام سرخه ویس، استاد حوزه علمیه خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به گستره ارتباطی قیام امام حسین(ع)، اظهار داشت: قیام امام حسین(ع) قبل از اینکه عقول را مورد توجه قرار دهد، دل ها را نهیب زده و با احساسات پیوند برقرار می کند.

حجت الاسلام سرخه ویس، رسالت اولیه مبغان دین را متوجه ساختن قلوب مردم با حادثه عاشورا خواند و بیان داشت: افق اندیشه امام حسین(ع) فراتر از آن است که عقول بدان دست پیدا کنند و صرف برطرف کردن ابهامات نمی توان ارتباط موثری برقرار کرد؛ از این رو مخاطبان اصلی پیام عاشورا دل های مردم اند؛ چرا که قلوب در دریافت پیام خطا نمی کنند.

مبلغ دینی حوزه علمیه خوزستان، قیام امام حسین(ع) را محک دائمی و باقی برای تشخیص سلامت دین دانست و گفت: به جرأت می توان گفت قیام امام حسین(ع) برای سلامت و صیانت از دین و جلوگیری از تحریفات صورت گرفت، لذا ماهیت آن نباید دست خوش تحریف شود.

استاد حوزه علمیه خوزستان، ادامه داد: ممکن است در طول تاریخ در بیان جزییات و حوادث عاشورا مطالبی غیر واقعی بیان شود، اما رسالت و حقیقت آن، به واسطه طراحی اعجاز گونه این حرکت از سوی امام حسین(ع) سبب شد واقعه عاشورا هیچ گاه دست خوش تحریف در اساس و ماهیت خویش نشود.

وی، افزود: قیام اباعبدالله (ع) سنگ محک استقامت بر ایمان است؛ ممکن است افرادی در طول تاریخ دچار خطا شوند اما آن خطا و اشتباه دامن خودشان را فراخواهد گرفت و دستگاه امام حسین(ع) همواره و در طول تاریخ استوار و پابرجا خواهند ماند.

حجت الاسلام سرخه ویس، ایجاد ارتباط قلبی با امام حسین(ع) مرتبه ای بالاتر از اطاعت عقلی از پیام عاشورا  عنوان کرد و گفت: عشق و محبت به دنبال خود تلاش برای جلب رضایت خواهد آورد که مرتبه ای بالاتر از اطاعت است از این رو هر عاملی که این به این ارتباط کمک کند بر سرعت نفوذ کلام امام حسین(ع) در اقصی نقاط عالم می افزاید.

مبلغ دینی حوزه علمیه خوزستان، در پایان سخنان خود، تصریح کرد: کسی که گرفتار محبت امام حسین(ع) و جمله «یالیتنا کنا معک» شود، مجهادی خواهد شد که در هر جایگاهی قرار بگیرد به دنبال رضایت محبوب خویش تمام همت خویش را به کار می گیرد و در عرصه های مختلف علمی، سیاسی، اجتماعی و رزمی همواره پیشتاز خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
    0 0
    با سلامو عرض معذرت امامراحل سخنی دارند با عنوان غش در تیتر الان مطلب شما می گوید ماهیت عاشورا هیچگاه دستخوش تحریف نمی شود اما شما تیتر را کاملا معکوس زده اید!!!!