پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
احمد رضا حاجتی

حوزه/ مجلس امام حسین(ع) مدرسه ای است که در آن حقیقت انسانیت رشد و تعالی می یابد و عزاداران حسینی هر چند که مطلع نباشند، اما از برکات آثار این مجالس بهره مند شده و تعالی می یابند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، شب گذشته در مراسم عزاداری امام حسین(ع) در حسینیه ام البنین(س) اهواز، تمسک به امام حسین(ع) را فرصتی بی نظیر خواند و اظهار داشت: برای زیارت هیچ کدام از ائمه اطهار(ع) آثار برکاتی که برای زیارت امام حسین(ع) نقل شده، بیان نگردیده و این نشان از اهمیت زیارت این امام همام است که در زیارت نامه های متعدد نیز بخشی از آن متجلی است.

وی، مجلس عزاداری امام حسین(ع) را تعالی دهنده روح آدمی دانست و گفت: مجالس امام حسین(ع) پرورشگاه و مدرسه ای به تمام معناست که در آن حقیقت انسانیت رشد و تعالی می یابد و عزاداران حسینی هر چند که مطلع نباشند، اما از برکات آثار این مجالس بهره مند شده و تعالی می یابند.

امام جمعه موقت اهواز، با اشاره به اهمیت گریه بر امام حسین (ع)، اذعان داشت: اولین گریه کن اباعبدالله الحسین(ع)، رسول خدا(ص) بود و کسانی که در مجالس حسینی حضور می یابند در حقیقت خود را شبیه به پیامبر(ص) می کنند و قطعا این تشابه سازی آثار و برکات زیادی در رشد و تعالی روحی افراد دارد.

وی بر برپایی مجالس حسینی در خانه و جمع خانواده تاکید و خاطر نشان کرد: در ایام عزا در خانه هایتان پارچه مشکی بزنید و آن گونه که امام باقر(ع) می فرمایند«اگر از من باقر می شنوید، در خانه هایتان اظهار جزع کنید»؛ چراکه خانواده و تمام در و دیوار خانه هم نوا با ملائک، عزادار حسین(ع) خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی، با اشاره به رابطه میان امام و شیعیان، بیان داشت: مرحوم میرزا جواد ملکی تبریزی بیان می کردند«در روز عاشورا نخور و نیاشام تا هنگام عصر چراکه امام حسین(ع) و یارانش با لقاء الهی به آرامش می رسند برای همین شما نیز احساس می کنید غم از وجودتان برطرف شده است»؛ این مسئله نشان از ارتباط قلبی شیعیان با ائمه اطهار(ع) دارد و مجالس حسینی این ارتباط را تقویت می کند.

امام جمعه موقت اهواز، در پایان سخنان خود، تاکید کرد: مومنان در مسائل معنوی به خود سخت نگیرند، چراکه تداوم عمل هرچند که مختصر باشد، اهمیت بسزایی دارد و در کلام بزرگان توصیه های موکدی در این خصوص شده است و استمرار سلام روزانه به امام حسین(ع) قطعا بسیار موثرتر از این است که تنها بخشی از سال به یاد ایشان باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha