یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
حجت الاسلام محمد جواد عباس زاده

حوزه/ اگر جانفشانی ها و خطبه های سوزان حضرت زینب(س) و سخنرانی های امام سجاد(ع) نبود، امروز چیزی از قیام کربلا باقی نمانده بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان، حجت الاسلام محمد جواد عباس زاده، امروز در همایش "بانوان ولایی، رهروان زینبی"، در حسینیه حبیب بن مظاهر خرم آباد با تسلیت سالروز شهادت امام سجاد(ع)، گفت: حضرت زینب کبری(س) به عنوان قافله سالار دشت کربلا و پیام رسان واقعه عاشورا توانست با خطبه های آتشین و جانسوز خود یزیدیان را رسوا کند و پیام خونین واقعه کربلا را به گوش جهانیان برساند.

وی با بیان این که حضرت زینب(س) به عنوان بانوی فداکار دشت کربلا، با بهره گیری از صبر و ایمان به الگوی بانوان جهان تبدیل شده است،  تصریح کرد: عقیله بنی هاشم(س)علی رغم دیدن صحنه های جانسوز کربلا و جان باختن عزیزان خود و همچنین به آتش کشاندن خیمه های اهل حرم، توانست با حفظ صبر و حیای خود پیام قیام خونین کربلا را ماندگار نماید.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان با بیان این که حضرت زینب(س) مقامی عظیم است، یادآور شد: اگر جانفشانی ها و خطبه های سوزان حضرت زینب(س) و سخنرانی های امام سجاد(ع) نبود، امروز چیزی از قیام کربلا باقی نمانده بود.

حجت الاسلام عباس زاده با بیان این که مصائب کربلا هم نتوانست ذره ای بین خدا وحضرت زینب(س) فاصله بیاندازد، افزود: ایشان در اوج سختی ها و رنج ها نیز لحظه ای از یاد پروردگار غافل نشدند.

وی در پایان تصریح کرد: امام سجاد(ع) نیز با بهره گیری از زبان دعا و عبادت توانست زمینه را برای امامت سایر امامان معصوم(ع) فراهم نمایند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha