چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
مهدویت

حوزه/ مدیر مسجد مقام و شبستان های مسجد مقدس جمکران گفت: هدف اصلی مسجد مقدس جمکران، کاربردی کردن فرهنگ انتظار و مهدویت در زندگی مردم است.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، ابراهیم صدوقی، به تحول در برنامه‌های مسجد مقدس جمکران اشاره کرد و اظهار داشت: در مسجد مقدس جمکران، با رویکرد جدید معاونت فرهنگی ، ارتقای سطح کیفی و کمی برنامه ها در اولویت قرار گرفته است.

 وی با بیان این که برنامه های مسجد مقدس جمکران از مداح‌محوری در حوزه دعا به عالم‌محوری و سخنران‌محوری تبدیل شده است، تصریح کرد: مسجد مقدس جمکران در حوزه مراسم و در بحث سخنرانی‌ها و مداحی ها، دارای چند رویکرد است.

صدوقی افزود: ارتقای سطح مراسم، هم در حوزه دعا و هم در حوزه سخنرانی‌ها یکی از رویکردهای مسجد مقدس جمکران است، به طوری که تمام سخنرانی‌های مسجد مقدس جمکران، موضوع بندی شده است.

 مدیر مسجد مقام و شبستان‌های مسجد مقدس جمکران گفت: کمیته محتوایی برنامه ها متشکل از نمایندگان معاونت‌ها و مدیریت‌های مسجد مقدس جمکران و همچنین کارشناسان حوزه محتوای مراسم است که این کمیته مصوباتی را در این حوزه داشته است.

صدوقی ادامه داد: در کمیته محتوایی مراسم، اولویت‌بندی مراسم مورد بحث و گفتگو قرار گرفته است، همچنین کمیته اجرایی مراسم، موظف به اجرای مصوبات کمیسیون محتوایی مراسم است.

افزایش مخاطبین مراسم دعای ندبه مسجد مقدس جمکران

 وی با بیان این که سطح برنامه ها در حوزه دعاهای توسل، کمیل و به ویژه مراسم دعای ندبه افزایش یافته است، عنوان کرد: با توجه به این که روز جمعه متعلق به امام عصر (عجل الله تعالی فرجه) است، مسجد مقدس جمکران، توجه ویژه ای به برگزاری مراسم دعای ندبه داشته است، به طوری که امروز مخاطبین این مراسم از حدود چندصد نفر به بیش از 5 هزار مخاطب رسیده است.

 مدیر مسجد مقام و شبستان‌های مسجد مقدس جمکران ادامه داد: امروز با فعالیت‌های مسئولین مسجد مقدس جمکران به ویژه مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل، در حوزه تبلیغ و اطلاع رسانی، مراسم دعای ندبه از شبکه سیمای استانی به صورت زنده پخش می‌شود و امید است که در فاز دوم با رایزنی‌هایی که صورت می‌گیرد، مراسم دعای ندبه مسجد مقدس جمکران از شبکه سراسر پخش شود.

 حضور مداحان و سخنرانان جوان در مسجد مقدس جمکران

 صدوقی یادآور شد: دومین رویکرد مسجد مقدس جمکران در حوزه برنامه ها، دعوت و میدان دادن به سخنرانان و مداحان جوان است که در حوزه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی فعال هستند.

 وی با بیان این که مداحان جوان نسبت به سال‌های گذشته فعالیت بیشتری در مسجد مقدس جمکران داشته اند، اضافه کرد: مسجد مقدس جمکران از طلاب، دانشجویان، مداحان و سخنران‌های جوانی که در بحث محتوایی از سطح بالایی برخوردار بودند و همچنین در خط ولایت بودند، بهره می‌برد تا برگزاری مراسم، رویکرد ولایی داشته باشد.

 برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه خادمان مسجد مقدس جمکران

 مدیر مسجد مقام و شبستان‌های مسجد مقدس جمکران، سومین رویکرد مسجد مقدس جمکران را برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه خادمان مسجد عنوان کرد و تصریح کرد: رویکرد مسجد مقدس جمکران از برگزاری کلاس‌های آموزشی، تربیت مداحان و سخنرانان در نسل‌های بعد است تا از آنان در مراسم مسجد جمکران استفاده شود.

 صدوقی تأکید کرد: هدف اصلی مسجد مقدس جمکران، کاربردی کردن فرهنگ انتظار و مهدویت در زندگی مردم است و این شعار همیشگی مسئولین مسجد مقدس جمکران است.

 وی در پایان عنوان کرد: معرفت و انس به امام زمان (عج) و معرفی آن حضرت به عنوان پدری دلسوز و مهربان و همچنین وظیفه منتظران در عصر غیبت، رویکرد اصلی مسجد مقدس جمکران در عصر حاضر است که امید است این سه رویکرد در جامعه تحقق یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha